Niti jedan od sedam ponuđača za gradnju tri električna broda za Jadroliniju nije zadovoljio kriterije za kvalitativni odabir gospodarskog subjekta.
O ovom upravo poništenom natječaju, rep.hr je izvještavao kad je objavljen u siječnju, a najavio ga još prošle godine. Još godinu dana ranije, potpisana je i inicijativa u kojoj je sudjelovala i tvrtka iCat koja je već gradila manje brodove na struju pa se nagađalo da će ona pokušati dobiti posao njihove gradnje kad dođe vrijeme.
Ona se ovaj put nije ni javila na ovaj natječaj u kojem se inzistiralo na aluminijskoj konstrukciji i litij-ionskim baterijama. Po njegovom završetku, svi sudionici dobili su Odluku o nedopustivosti zbog već spomenutog neudovoljavanja kriterijima. To su redom španjolski Astilleros Armon, estonski Baltic Workboats, talijanski Cantiere Navale Vittoria, nizozemski Holland Shipyards Group, zajednica hrvatskih tvrtki Brodotrogir Cruise i TEMA automatizacija u industriji, zajednica hrvatskihj tvrtki Dalmont, INMEL i TSI te zajednica hrvatskih tvrtki SKRA brodogradilište, Navis Concept i turskih tvrtki (čije ime je teško pravilno prepisati zbog loše skenirane dokumentacije op.a.).
Iz natječajne dokumentacije nije sasvim jasno koji dio uvjeta je bio sporan za svih sedam tvrtki koje su se javile, zbog čega smo paralelno uz objavu članka Jadroliniji poslali upit za razjašnjenje tog dijela. Istovremeno, tvrtki iCat smo poslali upit o tome kako to da nisu sudjelovali na ovom natječaju i planiraju li to napraviti sljedeći put kad on bude rapisan.
I
Jednom kad budu nabavljeni, tri električna broda dužine oko 50 metara zamijenit će stare brodove na linijama Mali Lošinj - Susak, Šibenik - Vodice i Suđurađ - Dubrovnik
UPDATE 8:52 9.6.2023: "Na javnom natječaju za prikupljanje zahtjeva za sudjelovanjem za gradnju električnih brodova niti jedno brodogradilište nije zadovoljilo sve tehničko-pravne uvjete natječaja. Ovaj je natječaj poništen te ćemo uskoro objaviti novi, sve u skladu sa smjernicama javne nabave" - glasi brzi odgovor Jadrolnije na upit rep.hr-a u kojem nisu precizirali o kojim tehničko-pravnim uvjetima se radi.
UPDATE 10.6.2023.: "Tvrtka iCat d.o.o. nije se javila na natječaj za izgradnju tri broda na električni pogon za prijevoz putnika i robe, svaki kapaciteta 389 putnika, raspisan u siječnju jer nismo u mogućnosti izgraditi takav tip brodova.
Naša projektna rješenja temelje se na brodovima do maksimalno 300 putnika, građenim u lakim kompozitnim materijalima, a sve kako bi se zadovoljili veliki energetski zahtjevi za pohranom energije te zahtjevi za snažnim punjačima. Projektna rješenja baziramo na kontinuiranom razvoju, izbjegavajuću velike tehnološke skokove, a isto temeljimo na iskustvu postojećih brodova u plovidbi. Glede predmetnog pitanja, projektiranje velikih brodova ne smatramo izazovom, ali implementaciju elektropogona baziranog na pohrani energije u baterijskim spremnicima da.
Smatramo da je uvijek potrebno osluškivati razvoj kojim se bavi konkurencija, gdje prvenstveno mislimo na one zemlje koje su već duboko zaplovile u elektrifikaciju pomorskog prometa. Što se tiče eventualnog javljanja na neki od budućih natječaja, u ovom trenutku ne možemo sa sigurnošću odgovoriti na to pitanje, iako smo na njega djelomično dali odgovor u uvodu." - odgovorili su iz tvrtke iCat.