Na izlazak EPH i Adria Medije Zagreb iz Gemiusovog istraživanja reagirao je regionalni direktor Gemiusa Vibor Kalogjera koji tvrdi kako EPH-ovi argumenti ne stoje.
U telefonskom razgovoru za rep.hr Kalogjera se osvrnuo na argumente koje je iznio Petar Pavić Kad je u pitanju problem redirekcije na globalnu web stranicu koju EPH preferira u slučaju jedne franšize, Kalogjera je podsjetio kako je odluka o zabrani takve redirekcije donesena na sastanku top šest publishera, na kojem je jedino Petar Pavić bio protiv takve odluke, te je pojasnio kako Gemius samo provodi ono što mjerodavna većina želi i tako funkcionira na svim tržištima.
Komentirajući drugu Pavićevu zamjerku o pojedinačnom ili grupnom nastupanju siteova, Kalogjera ponovno kaže da se radi o dogovoru većinskih igrača, ali i podsjeća kako se unutar Gemius Explorera osim pojedinačne liste siteova vide i vlasničke mreže pa ne vidi nikakav problem.
Kad bi postojalo mjerodavno tijelo, Gemius bi proveo njegovu odluku kaže Kalogjera uz primjer kako se u Sloveniji primjerice ne mjere samo posjeti unutar države jer je tako zajednica online izdavača htjela.
Metodologija je neupitna kad su zadovoljni
„Sumnjam da su navedeni razlozi pravi razlozi za izlazak iz Gemiusa“ ističe Kalogjera koji u svoje osobno ime kaže kako misli da se odgovor krije u tome što je 24sata imao rekordan rast u prosincu.“ (24sata je izašao iz istraživanja u studenom, da bi se vratio u prosincu a jutarnji i EPH grupacija izašli su u rezultatima za prosinac op.a.)
„I na drugim tržištima se znalo događati da pojedine web stranice okrive Gemius kad nisu zadovoljni s vlastitim rezultatima, a metodologija postaje neupitna čim su zadovoljni s rezultatima. Budući da je metodologija ista za sve, uvijek neki gube a neki dobivaju“ kaže Kalogjera.
Kad je u pitanju Adria Media Zagreb, Kalogjera kaže da su cijene stvarno simbolične (kad izdavač ima više medija, onda ima i popuste op.a.) i ne može vjerovati da tako ozbiljna kuća kao što je Adria Media nema nekoliko stotina eura godišnje.
Vjerujem da će se EPH i Adria Media vratiti
„Vjerujem da će se EPH i Adria Media vratiti, a čak i u slučaju da se ne vrate to ne umanjuje kvalitetu gemiusAudience istraživanja s obzirom da je bez te dvije skupine doseg siteova na Gemiusu manji za manje od jedan posto, jer su korisnici isti prisutni i na drugim portalima, što znači da ih agencije i oglašivači mogu targetirati na drugim web stranicama.