Gadanac: Smatramo da je većina izdavača prihvatila Gemiusove argumente

Gadanac: Smatramo da je većina izdavača prihvatila Gemiusove argumente

Uvođenje naplate servisa za portale poslužilo je kao povod da direktoru prodaje Gemiusa u Hrvatskoj mailom postavimo nekoliko pitanja.

(Više o odluci kako će i portali koji sudjeluju u istraživanju morati plaćati može se pronaći ovdje.)

Je li Gemius prije uvođenja naplate razgovarao s vlasnicima (nekih) web stranica i provjerio kako će oni reagirati na odluku o naplati?

Medijska istraživanja bez obzira da li je riječ o televiziji, internetu ili tisku u većini europskih država financijski podržavaju i mediji, a ne isključivo agencije i oglašivači. Već sa ulaskom na hrvatsko tržište prije četiri godine u tadašnjim razgovorima ispostavili smo taj poslovni model suradnje kao način na koji želimo jednog dana funkcionirati i u Hrvatskoj u okviru gemiusAudience projekta. Odluka da to učinimo u 2011. prihvaćena je bila nakon brojnih razgovora i savjetovanja sa izdavačima. Smatramo, da je veliki dio njih razumio i prihvatio naše argumente, naravno postoje i oni kojima se naša odluka ne sviđa.

Koliko će po Vašoj procjeni web stranica ostati u istraživanju?
Kako je obavijest medijima uredno bila proslijeđena tek jučer teško ocjenjujemo brojku, vrijeme će pokazati.

Jeste li naplatu sudionicima istraživanja već proveli u nekim državama (kojim), odnosno planirate li je provesti?
Ta praksa postoji u većini država u kojima se izvodi projekt gemisuAudience.

Ukoliko ste je već proveli, kakve su bile reakcije portala?
U većini država stvari su se rješavale tako, da su mediji financijski podržali projekt već od samog početka. U 2006. hrvatski Internet tek je pravo zaživio, polako se započinjala konsolidacija medijskog tržišta po tom pitanju. Naš cilj tada nije bio samo postaviti projekt već i pripomoći tržištu u razvoju, jer to je od koristi svima nama koji radimo na i živimo za internet, stoga smo odluči medijima pristupiti na način kojim smo funkcionirali do sada.

Što o Gemiusovoj odluci misle vlasnici nekih portala?

Matko Pecotić, Usporedi.hr
Internet tržište u 2010-toj napokon ozbiljnije raste (u smislu ponude kvalitetnog sadržaja). To polako prepoznaju i oglašivači. No, i prije nego što su se neka ozbiljna sredstva počela slijevati u internet marketing, država posredstvom Agencije za elektroničke medija, a sada čini se i Gemius već žele svoj dio kolača. Pitam se, razmišljaju li pritom s kolikim ulaganjima i strpljivošću ulažu i čekaju svi oni koji teže ostvarenju kvalitetnog sadržaja na internetskom prostoru? Oni kojima je samo novac u prvom planu neće izdržati dugo. Državu nažalost ne možemo izbjeći. Ali privatne tvrtke poput Gemiusa mogu funkcionirati samo prema načinu na koji funkcionira i samo tržište.

Branimir Prskalo, Teen385.com
Za mene osobno ova najava i nije toliko negativna, prvenstveno sa stajališta da bi se na ovaj način lista mogla kvalitativno 'pročistiti'. Ne vjerujem da će razni sajtovi sa instaliranim besplatnim skriptama za prikupljanje tuđeg rss sadržaja i 1001 stranica sa flash igrama odlučiti na plaćanje Gemiusu, što bi definitivno trebalo ići u prilog portalima koji ulažu hrpu love u content i kvalitetu.

S druge strane, upitna je pravednost ovog načina naplate, s obzirom da Gemius svoje poslovanje temelji na podacima o posjećenosti medija i njihovoj dobroj volji da sudjeluju u istraživanju. Bit će zanimljivo vidjeti kako će se situacija dalje razvijati... U najmanju ruku očekujem od gemiusa zauzvrat i neke podatke koje do sada nismo imali besplatno, demografiju recimo.

Boris Radošević, Gadgeterija.net
Gemius sam do sada koristio i nije mi donio apsolutno ništa. Sada bi ekipa Gemiusa, zapravo Valicona, željela da im ja za to ništa platim... Da se razumijemo, ne radi se o astronomskim iznosima, no stvar je principa...
Momentalno sam uklonio Gemius kod sa svojih stranica

Gemius najavio: Naplaćivat ćemo portalima!

Gemius istraživanje posjećenosti portala od sljedeće godine počet će naplaćivati svoju uslugu web portalima.