Miljenko Jakopović novi je član Uprave tvrtke Sedam IT u koju je prešao s pozicije key account managera u SAP-u Hrvatska.
Jakopović je u SAP došao iz IBM-a prije osam godina, a svoj odlazak obrazložio je željom za promjenama u poslovnom okruženju. „SAP je sustav koji se uvodi kad je potrebno puno velikih promjena, a okruženje pokazuje da ih uskoro neće biti puno.“ – rekao je Jakopović koji je rado pristao odgovoriti na nekoliko pitanja za rep.hr
Kako vidite svoju ulogu u Upravi Sedam IT-a?
Sedam IT je brzorastuća hrvatska firma, a ne bih rekao da u nju odlazim iz SAP-a, nego nastavljam rad sa SAP-om, s obzirom da je ona partner SAP-a za najnovije tehnologije – za baze podataka, tehnološka, analitička i mobilna rješenja. Od 60 zaposlenih 56 je domaćih sistem inženjera, a ja ću donijeti 20-godišnje prodajno iskustvo iz svijeta korporacija u svrhu standardizacije i uvođenja svjetske prakse.
Što mislite o odnosu ICT-a i javnog sektora? Što je dobro, što se može poboljšati?
Javni sektor u Hrvatskoj još nije zreo za način rada kakav postoji u visokorazvijenim europskim i svjetskim državama. Tehnički je dosegnuta ta razina, ali sadržajno kasnimo. Gradnja infrastrukture nije dovoljna – tu smo kao država dobri, ali ne gradimo kvalitetnu provjeru poslovnih procesa u državnoj upravi.
Kako će ulazak u Europsku uniju utjecati na stanje na tržištu?
Konkurencija na IT tržištu bit će još veća, a na nju će trebati odgovoriti udruživanjem i nastupima u konzorciju, kako bi se moglo odgovarati uvjetima konkurencije iz jeftinih država EU poput Grčke, Rumunjske ili Bugarske. Moramo biti kvalitetni i bolji, a nadam se ne i jeftiniji.
Kako vidite tržište CRM-a u Hrvatskoj?
Sedam IT je lider u CRM-u, ali ima potencijala za širenje. Razvijati ćemo moderna nova CRM rješenja, razmišljamo o razvoju cloud rješenja, standardiziranih predpakiranih rješenja za pojedine industrije, pa do kvalitetnih rješenja koja rade u real-time modusu rada. Danas je informacija bitna i potreba je svakog poslodavca dobiti je u realnom vremenu.
Što mislite i smanjenju važnosti lokalnih ureda velikih ICT vendora u Hrvatskoj poput Microsofta, SAP-a, IBM-a, HP-a, Cisca…
To je posljedica stanja na tržištu – koliko pada potencijal tržišta, tako strane korporacije odgovaraju na stanje na tržištu. Nadam se da će ulaskom Hrvatske u Europsku uniju situacija biti povoljnija za IT tržište, kako domaćim, tako i stranim tvrtkama.
Što je Vaš plan za Sedam IT?
Želim dići i stvoriti brand Sedam IT-a kao tvrtke s vlastitim znanjem koja želi prodavati svoje proizvode i usluge na području cijele jugoistočne Europe. Strukturu prihoda želimo prilagoditi tako da značajan udio potječe izvan Hrvatske. Sve što je tvrtka uspješno implementirala u Hrvatskoj želimo probati širiti izvan nje, kao i razvijati nove aplikacije uključujući one mobilne.