Magzan: Gemius nastupa neprofesionalno i arogantno

Ako je suditi po odgovorima ljudi koji upravljaju najvećim Internet portalima, Gemius ima nedostatke, ali ima sigurnu poziciju dok ne naiđe netko bolji.

Vodeće ljude hrvatskih portala upitali smo jesu li zadovoljni Gemiusom, planiraju li ostati u istraživanju (ovisno o naplati ili o povlačenju drugih iz Gemiusa) i kakav stav imaju prema konkurentskim istraživanjima. Evo što su odgovorili:

Arogantni su i neprofesionalni
Ante Magzan, direktor Adriatic Medie (Net.hr)
Nisam zadovoljan. Za početak su izrazito neprofesionalni u pristupu klijentima, imaju ružan stav koji uključuje aroganciju. Veći portali uglavnom već plaćaju statistike Gemiusove analitike, pa nova naplata nama ništa ne mijenja, ali mislim da to nije dobro jer uzimaju novce od onih koji nemaju, ponašaju se kao hrvatska vlada, uzimaju od siromašnih da bi dali bogatima.

Metodologija im je iznimno upitna, mi jesmo vodeći, ali to ništa ne znači jer su upitnom metodologijom i načinom na koji tretiraju tržište jedni od krivaca zašto je internetski biznis zaostao.

Veselim se konkurenciji, apsolutno ćemo podržati svakoga tko bude imao logičnu metodologiju kojom mjeri tržište. U ovom trenutku ne možemo priuštiti izlazak iz Gemiusa jer smo internacionalna firma koja egzistira i na drugim tržištima na kojima postoji Gemius, ali podržat ćemo bilo koga s novim i kvalitetnim idejama.

Sudjelovanje nam donosi prihode, ali nemamo ništa protiv alternative

Alemka Lisinski, glavna urednica tportal.hr-a
Metodološki problemi prisutni su uvijek i u svim mjerenjima ove vrste, pa tako ni Gemius ne može proći bez zamjerke. No, sa svim svojim specifičnostima, Gemius istraživanje trenutno je jedino priznato socio-demografsko istraživanje o posjećenosti internetskih stranica na tržištu od strane medijskih agencija koje se bave zakupom oglašivačkog online prostora. Iz tog razloga nam sudjelovanje u Gemiusu donosi značajne prihode od kampanja oglašivača. Kao i uvijek, otvoreni smo za dogovor s internetskom zajednicom, u kojem je ključno da svi pristajemo biti mjereni istim kriterijima. U tom smislu, nemamo ništa protiv sudjelovanja i u ostalim istraživanjima koja su metodološki jasno definirana.

Koristit ćemo najpouzdaniji alat na tržištu
Nikica Škunca, direktor odjela Interneta Nove tv
Kao i većina sindiciranih istraživanja projekt Gemius ima metodološke nedostatke na razini mogućnosti korištenja softwarea, no oni su jednaki za sve sudionike. Danas Gemius osigurava usporedbu promatranih stranica na tržištu, dakle funkcionira kao "valuta" na tržištu. Svakako smo zainteresirani za sva poboljšanja u praćenju i analizi što znači da bi nas svaki novi projekt koji bi na tržište došao s poboljšanom metodologijom zaintrigirao. U slučaju mogućnosti odabira, zasigurno bismo odlučili koristiti najpouzdaniji alat na tržištu.

Konkurencija bi unaprijedila Gemius
Sanda Lončar, direktorica 24sata digitala
Što se uvođenja naplate tiče, mi već plaćamo Explorer, pa nas to ne dira, ali mislim da bi istraživanje trebalo biti besplatno za sve webove, a naplata ići samo na detaljne rezultate istraživanja, nije ok da se ona prevaljuje na leđa malih.

Mi sigurno ostajemo u Gemiusu, ali pozdravljamo i konkurenciju koja bi mogla doprinijeti njegovom poboljšanju isto kao što i nas konkurencija tjera da budemo sve bolji.

Gemius zanemaruje 30 posto naših posjetitelja
Jure Šulentić, direktor Večernji list digitela
Večernji list, u skladu s trenutnim okolnostima namjerava i nadalje ostati u Gemiusu, obzirom da na hrvatskom tržištu nema kvalitetne alternative. Naše zadovoljstvo ovim istraživanjem je ograničeno, obzirom na upitnu metodologiju, koja primjerice u našem slučaju zanemaruje više od 30 posto posjetitelja, ali i nedostatak segmentacije unutar siteova (content, igre, servisi...).

Svakako, bez obzira na navedeno, smatramo kako je pojava alternativnih istraživanja apsolutno dobrodošla, jer donosi novu kvalitetu na najpropulzivnijem segmentu medijskog tržišta u Hrvatskoj.

Što je ranije rečeno i tko su konkurenti Gemiusu
Prethodnih dana objavili smo razloge zbog kojih se EPH povukao s Gemiusa, dok su Adria Media Zagreb i Monitor grupacija najavili odlazak u slučaju da se uvede najavljena naplata webovima koji sudjeluju u istraživanju. Na navedeno je odgovorio i regionalni direktor Gemiusa Vibor Kalogjera.

Čini se da Gemius za sada nema dostojnog suparnika, a jedan od potencijalnih konkurenata mu je Snajper.hr - koji se nakon uspjeha u Srbiji proširio na Hrvatsku, no za sada zbog površnog pristupa nije zabilježio veći uspjeh. Snajper se temelji na podacima Google Analyticsa, a u međuvremenu je okupio 50-ak portala među kojima s izuzetkom rtl.hr-a i coolinarike nema velikih igrača.

Digitalna mreža temelji se na Google Adplanneru zbog čega su portali na nju uključeni po defaultu, a glavna zamjerka odnosi se na točnost podataka koji se u nekim slučajevima temelje na procjeni zbog čega nisu dovoljno pouzdani kod dijela portala.

Rep.hr će vjerojatno s vremenom izaći sa svojim mjerenjem posjećenosti, a posjedujemo i informaciju kako je MediaPuls već godinama u stanju pokrenuti svoje istraživanje ukoliko procjeni da im se to isplati, no nije poznato je li u međuvremenu došlo do želje da se ono pokrene.

Gemius najavio: Naplaćivat ćemo portalima!

Gemius istraživanje posjećenosti portala od sljedeće godine počet će naplaćivati svoju uslugu web portalima.

Gadanac: Smatramo da je većina izdavača prihvatila Gemiusove argumente

Uvođenje naplate servisa za portale poslužilo je kao povod da direktoru prodaje Gemiusa u Hrvatskoj mailom postavimo nekoliko pitanja.

Gemius: Igre.hr prema vrhu, 24sata.hr izašao

Gemiusovo istraživanje za studeni zabilježilo je rast posjećenosti većine stranica i dolazak nekoliko novih portala.

Na Gemiusu za sada sigurno ostaje 35 portala

Na Gemiusu će sigurno ostati 35 portala, a 13 će ih sigurno otići, rekao nam je Ivan Gadanac iz Valicona.

Trećina Internet korisnika u BiH kupuje online

Tijekom godine dana 31 posto Internet korisnika u BiH kupi nešto putem Interneta, objavljeno je u priopćenju gemiusAudienca iz te države.

EPH izašao iz Gemiusa

Gemiusova lista za prosinac ne sadrži vodeće EPH-ove portale, jer je Petar Pavić iz EPH Digitala donio odluku o povlačenju s istraživanja.

Marković Mihić: Ne želimo plaćati Gemius

Sukladno očekivanjima, dio izdavača počeo je napuštati Gemius a nakon EPH to je učinio i Adria Media Zagreb koji upravlja mrežom sedam portala među kojima su najpoznatiji Story, Croportal i Klik.

Gemius odgovorio EPH-u i Adria Mediji

Na izlazak EPH i Adria Medije Zagreb iz Gemiusovog istraživanja reagirao je regionalni direktor Gemiusa Vibor Kalogjera koji tvrdi kako EPH-ovi argumenti ne stoje.