INTERVJU - BORIS RADOŠEVIĆ: Gadgeteriju za rođendan čeka redizajn

INTERVJU - BORIS RADOŠEVIĆ: Gadgeteriju za rođendan čeka redizajn

Boris Radošević u Internet krugovima poznat je kao Gadgeterija, nadimak koji je dobio po tehnološkom blogu koji piše već skoro pet godina.

Kad ste pokretali blog Gadgeterija.net u siječnju 2006. godine, je li bilo ikakve ideje u kojem smjeru će ići njegov razvoj?
Nije bilo nikakve vizije, jednostavno nešto takvoga nije postojalo u Hrvatskoj i ja sam htio vidjeti mogu li ja to pokrenuti te postoji li uopće interes za takvom vrstom bloga. Plan je bio objavljivati jedan članak dnevno, a cijela Gadgeterija krenula je kao hobi projekt te kao takva postoji i danas.

Kako su došli prvi posjetitelji?
Nisam ništa razglašavao. Krenuo sam na servisu blog.hr, zahvaljujući čemu sam dobio svoje prve čitatelje. Promet je još više počeo dolaziti kad su me uvrstili na svoje kul, uberkul i mega kul liste na naslovnici blog.hr-a. To je trajalo otprilike godinu i po dana, a onda se dogodio slučajan susret s Markom Dugonjićem kojem se svidjela ideja Gadgeterije. On mi je predložio da počnem pisati na svojoj domeni, a upravo on, točnije njegov Creative Nights je odgovoran za dizajn. (Stari blog se može vidjet ovdje)

Jesu li posjetitelji nastavili dolaziti i nakon prelaska na novu domenu?
Sasvim očekivano promet je nakon prelaska na vlastitu domenu znatno pao, no vijest o Gadgeteriji vrlo brzo se počela širiti u blogerskim krugovima.

Danas Gadgeterija ima i testove mobitela, priopćenja… jesu li ti sadržaji sami stigli ili ste se pobrinuli da Vam ih šalju?
Svi proizvođači, domaći zastupnici kompanija ICT su prvi mene kontaktirali, što mi je laskalo i prilično me iznenadilo – valjda je to pokazalo da site ipak nešto 'vrijedi' kada netko želi surađivati sa mnom.

Kad su došli prvi takvi kontakti?
Krajem 2007. godine, otprilike 4-5 mjeseci nakon prelaska na novu domenu.

Što biste općenito istaknuli kao zanimljive trenutke u postojanju portala?
Blogmaraton, suludi projekt 24 – satnog bloganja koji je izazvao veliki interes regionalne blogosfere i za koji nisam bio siguran hoću li ga uspjet odradit; okršaj s marketinškom agencijom koja je zastupala Vipnet gdje se pokazala katastrofalna hrvatska praksa marketingaša da se ne smije negativno pisati o proizvodu kompanije koja se oglašava…

Pozitivno u cijeloj priči je što me u skoro pa pet godina postojanja portala sve što radim i dalje jednako ili u većoj mjeri zabavlja te da mi nije nestalo volje za svakodnevnim pisanjem i zezancijom. Da nije tako, bio bih ozbiljan i pisao suhoparne recenzije uređaja, dijelio im ocjene od jedan do 10, naručivao megaozbiljne infografike…



Što reći onima koji počinju sa sličnim portalom? Kako doći do posjetitelja?
Ništa ne dolazi od danas do sutra. Neka ne idu s mišlju da će za šest mjeseci bit lijepi, bogati i pametni kao Gadgeterija, treba dosta truda. I neka budu iskreni, a ne da prodaju maglu. Iskreni pristup je poželjan i pohvalan, ali osim prednosti ima i svojih nedostataka.

Preporučujem i otvaranje profila na većini društvenih mreža, na kojima je bitna sudjelovanje i svakodnevna aktivnost.

Činjenica je da ne mogu živjeti od Gadgeterije, ali dobra strana je reputacija koju imam u regionalnom webu. Meni je i draže da je tako, a ne obrnuto.

Hoće li se u Hrvatskoj situacija sa zaradom od oglašavanja na Internetu ipak popraviti s vremenom?
Mislim da hoće, jer će sve više oglašivača prepoznati blogove i projekte slične vrste kao ključno sredstvo promocije proizvoda. Samo pričekajte da to postane u trendu i kul. Ali to definitivno u Hrvatskoj nikada neće biti kao 'vani'.

Gadgeterija je originalna, ali se Vaše YouTube snimke čine još originalnije na ovim prostorima…
Način na koji snimam svoje video recenzije te održavam kanal na YouTubeu je dvosjekli mač – malo koji proizvođač želi da mu se proizvod predstavlja na način na koji ih ja predstavljam. Ipak, zanimljivo, nitko me do sada još nije kontaktirao radi ikakvih primjedbi na moje 'opuštene' video recenzije.

U Vašim videima povremeno se pojavljuje i Vaša žena?
Iako je rijetko prisutna svojim likom i djelom ona predstavlja ključnu ulogu u cijeloj Gadgeteriji. Često se znam izgubiti i previše uvući u online svijet, pa je ona tu da me vrati na 'pravi put', a i sastavni je dio gotovo svake video recenzije. Ona mi je podrška i trpi moje stalno upaljeno računalo, prijenosnik ili smartphone.

Vaš pravi posao je na Tportalu?
Da, za tportal radim kao kao Community manager, kao novinar rubrike tehnologija te svašta nešto savjetujem.

Što preporučujete onima koji žele voditi profile na društvenim mrežama?
Ne hvatajte se tog posla ako ne mislite dat 100 posto i bit maksimalno prisutni i aktivni online. Tu ima mnogo posla iako mnogima tako ne izgleda.

Imate dosta obožavatelja/pratitelja na Facebooku i Twitteru, kako se dođe do njih?
Vremenom i trudom, no na Facebooku sam isprobao i oglašavanje To je doista odlična stvar jer uz minimalan trošak donosi znatnu količinu novih fanova. Probao sam ih odvoditi direktno na Gadgeteriju i na fan stranicu, no ovo drugo se pokazalo učinkovitije.

Na Twitteru nema prevelike filozofije, tu bih citirao pametnijeg/iskusnijeg od sebe, DedaBora.

Kako ste prvi put došli na Facebook i Twitter – planski ili slučajno?
Na Facebook sam došao jer sam smatrao da će mi bit korisno za Gadgeteriju što se i pokazalo točnim. S Facebooka mi na Gadgeteriju dolazi neusporedivo više prometa nego s Twittera, a tako je bilo čak i u trenutku kad sam na Twitteru imao tri puta više followera nego na Facebooku. Na Twitter sam došao isto kao što dolazim na sve druge nove servise – isprobati, no na njemu sam evo već nekoliko godina ostao. Pokazao se super zabavnim komunikacijskim kanalom te puno većim izvorom vijesti nego Facebook.

Možete li otkriti odkud dobivate najviše posjetitelja?
Podaci s Google Analyticsa pokazuju kako je većina s Googlea, a potom slijede Linkeri, Facebook i Twitter. Članci.com se polako probijaju pa bi i oni mogli uskoro završiti dosta visoko.



I za kraj, koji su planovi za budućnost?
Za siječanj, kada se obilježava pet godina Gadgeterije, planiram redizajn stranice. Nadam se da ću to i uspjeti ostvariti. I dalje bi zadržao koncept bloga, no želio bi malo osvježiti cijelu stvar.

ZADNJIH OSAM INTERVJUA NA REP.HR:

- - - IZDVOJITE MINUTU I PODRŽITE REP.HR - - -

Ako redovito posjećujete rep.hr, vjerojatno ste svjesni da objavljujemo niz članaka koji sadrže zanimljive i društveno korisne informacije. Nastojimo ukazati na nepravilnosti i prevare, promovirati uspjehe informatičara na natjecanjima, predstaviti nove projekte i inicijative i pružiti niz drugih informacija. Iako portal ima određene marketinško-prodajne aktivnosti, proizvodnja takvog sadržaja košta i - kao i drugim medijima - dodatni izvor prihoda pomogao bi u daljnjem rastu i razvoju. Brojni portali uveli su proteklih mjeseci zaključavanje članaka i pretplatu, a mi smo se odlučili za opciju dobrovoljnih priloga za koje se izdaju računi.

Podržati nas možete već s pet kuna, na što trebate potrošiti manje od minute. Dovoljno je izabrati sličicu s jednim od ponuđenih iznosa, a nakon toga u novom prozoru izabrati način plaćanja. Radi jednostavnosti i brzine plaćanja, podržane su mobilne aplikacije KEKS Pay, Aircash i Settle te kriptovalute. Uplata se realizira putem partnerske tvrtke Neoinfo i sustava mobilepaymentsgateway.com Sustav za plaćanja je trenutnu u testnoj fazi te se ispričavamo ako u početku bude nekih nesavršenosti. Ako uočite nekakav nedostatak ili vas zanima više informacija o sustavu možete nas kontaktirati na info@rep.hr

Izaberite iznos podrške: