Posao odjela ljudskih resursa u IT tvrtkama nije isti kao prije dvadeset godina.
Više informacija o tome kako on izgleda danas, dala je panel rasprava na temu pronalaženja digitalnih talenata koja se održala prošlog tjedna na RTL-ovoj konferenciji Digital Shapers. Na njoj su sudjelovali Luka Babić iz Infobipa, Tanja Bulbuk-Jergović iz Infinuma, Kristina Martić iz TalentLyfta i Mihaela Smadilo iz Oradiana.
"CV-evi su ostali isti - ističu se iste stvari kao prije deset, petnaest, dvadeset godina, ali su potrebe danas drugačije" - započeo je Babić. Po njegovom iskustvu, danas se puno govori o kulturi tvrtke. "Culture fit nije ništa drugo nego jesi li zainteresiran sudjelovati u ostvarenju naše misije i vizije" - nadovezala se Smadilo i komentirala kako je bitno je li sustav vrijednosti zaposlenika usklađen s vrijednostima tvrtke.
"Naravno da su nam bitne vještine, ali kod ljudi koji ih imaju, a nemaju ovo, nema zadovoljavajućeg rezultata, uspjeha" - dodala je.
Komentirajući promjenu trendova, Bulbuk-Jergović je rekla kako se mora rano pristupiti potencijalnim zaposlenicima, koji nemaju znanja koja se očekuju na poslu. "Način kako im se obraćate - to nije oglas na nekom portalu, nego društvene mreže, eventovi" - rekla je, naglasivši kako se HR susreće s puno izazova. HR danas treba biti kreativan, okretan, spreman raditi što prije nije i prihvatiti metode rada koje nisu bile povezane s HR-om - scrum ili agile.
U nastavku rasprave Smadilo je istaknula kako danas poslodavci zbog digitalnog footprinta znaju puno više o posloprimcima, ali isto vrijedi i u obrnutom slučaju. Martić je komentirala benefite u IT tvrtkama poput stolnog tenisa i rekla kako oni pomognu da se ljudi privuku, ali se sve češće i ismijavaju. Navela je primjer tvrtke koja je ismijavala trend nabrajanja pogodnosti za zaposlenike navodeći ironične primjere poput besplatnog wc papira. "Ozbiljne tvrtke fokusiraju se na stvarno bitne vrijednosti" - rekla je i dodala da zanimljivi projekti i mogućnost razvoja zadržavaju ljude.
A privlačenje i zadržavanje ljudi očito je ključno za uspjeh tvrtki. Infinum je jedna od niza tvrtki koje studente privlači još dok su na fakultetu, a jedan od načina je njihova JavaScript akademija koja je u potpunosti besplatna. Bulbuk-Jergović rekla je da nema ništa protiv ni kad druge firme rade slične projekte, jer svi ti projekti pozitivno djeluju na zajednicu i dodatno je educiraju.