Kako se prodati na razgovoru za posao

Kako se prodati na razgovoru za posao članak je o pronalaženju posla napisan iz perspektive prodajnog eksperta Alena Majera, trenera praktičnih i primjenjivih prodajnih vještina, konzultanta i autora nekoliko knjiga o prodaji.

Jednog se jutra Katarina Poljak probudila saznavši da je ostala bez posla. Njeno je poduzeće bilo kupljeno od strane većeg i njena pozicija više nije potrebna u strukturi većeg poduzeća, tako da Katarini nije preostalo ništa drugo do tražiti novi posao.

Zajedno sa stotinama drugih molbi, Katarinina molba za zapošljenje je upala u oko poduzeću koje je bilo zainteresirano za nju i pozvali su je na razgovor za posao. Pozicija o kojoj je bila riječ je stvorena za osobu koja je zadovoljna time što život baci pred nju -hranu, odjeću, krov nad glavom i osnovno pravo na postojanje.

Kako je napredovala u svojoj karijeri, nije više bila zadovoljna samo s plaćom koja pokriva osnovne životne troškove, te je pripremila detaljan portfolio što sve može raditi, koja iskustva ima i koju korist može donijeti poduzeću, što se jako svidjelo poduzeću i na kraju je zaposlena za plaću plus dodatne bonuse.

Koga je pobijedila na tom natječaju za posao? Stotine drugih koji su poslali molbe, pa i neke koji već rade za to poduzeće, a koji se nisu borili za to mjesto, nisu dokazali das u vrijedni bolje pozicije. Katarina je pokazala što može raditi, što može napraviti, i to nisu bile samo riječi. Nevjerovatna je stvar da interni zaposlenici nisu uspjeli demonstrirati svoja znanja i sposobnosti za tu poziciju.

Zapošljavajući nekoga tko može predočiti i dokazati svoje sposobnosti može značiti poduzeću uštede na desetke tisuća kuna. Niti jedan zaposlenik poduzeća nije mogao ravnopravno s Katarinom dokazati svoje sposobnosti, no to ne znači kako ih ne posjeduje već kako ih ne zna prodati unutar poduzeća.

Drugi primjer je poduzeće koje je tražilo računovođu. Troškovi angažiranja poduzeća koje im je vodilo računovodstvo postali su previsoki tako da je pala odluka kako će naći osobu koja ima iskustva i znanja da preuzme cjelokupno računovodstvo unutar poduzeća.

Upoznajmo Martina Horvata koji je već izgradio ime kao stručnjak u svome području, koji je član profesionalne udruge računovođa i povremeni predavač računovodstva u jednoj poslovnoj školi.

Njegove su sposobnosti bile zamijećene od strane ljudi izvan poduzeća, kao i unutar poduzeća gdje je sada radio. Glas se proširio do poduzeća koje je tražilo voditelja računovodstva da postoji prava osoba za taj posao. Poslali su poziv Martinu Horvatu za ručak.

Mjesec dana kasnije g. Horvat je sjedio u uredu kao novi voditelj novostvorenog odjela računovodstva, na dobrom putu do mjesečnih prihoda daleko iznad prosjeka.

U ovom slučaju posao je našao osobu. Direktori su čestitali sami sebi na tome što su osigurali Martinove usluge i čine sve što je u njihovoj moći da krene dobro od početka.

Razmislite.

Oboje i Martin i Katarina su se uspješno prodali, temeljeno na njihovoj jakoj osobnosti, dok stotine drugih (od kojih velik broj njih bi trebao imati prednost time što već rade za tog poslodavca samo na drugoj poziciji) nisu uspjeli jer nisu znali kako se prodati. Nije se desilo ništa preko noći - i Martin i Katarina su radili na sebi i svojim znanjima, širili ih, učili, pohađali seminare, čitali knjige, sve kako bi njihova osobna vrijednost porasla, a potom i kako bi im prihodi porasli.

Jedna od najvažnijih karakteristika koje oboje posjeduju je njihova posvećenost poslu koji trenutno rade, ne zanemarujući ga, a opet gledajući što je slijedeće što bi oni voljeli raditi. U slobodno vrijeme rade na tome da sami sebi stvore priliku u budućnosti da rade posao koji više vole i žele.

Postoje tri vrste radnika:

1. osobe koje se ne trude
2. osobe koje rade na svojim sposobnostima ali ne uspijevaju ih predočiti kad treba
3. uspješne osobe koji su kombinacija sposobnosti i konstantne prodaje sebe i svojih sposobnosti, koji pobjeđuju unatoč osobnim preprekama

Možete biti ono što napravite od sebe, često samo korak više i mrvicu više truda može vam omogućiti da stvarno uspijete u svojim ciljevima.

S druge strane, osoba koja se prepušta, koja se ne bori i koja je zadovoljna time gdje je sada, ta osoba je izgubljena i postaje dio velike vojske onih koji su u pozadini, poput scenografije za one koji se stvarno potrude u životu.

Upamtite ovo: osoba koja je po poziciji danas iznad vas, jučer je zarađivala manje nego što vi sad zarađujete.

Za Martina i Katarinu budućnost je isto tako bila nepoznata, ali su pomaknuli zastor koji ju je prekrivao i putovali su putem identičnim koji se pruža pred vama. Nema razloga da i vi ne možete učiniti isto, a možda i puno više.

Ponovit ću - konstantno, korak po korak, dodajte nova znanja pripremajući se za korak dalje, učite i radite na tome i koristite sve kapacitete unutar vas, razvijate vaše talente i kreirate nove, gradite sebe i vaše sposobnosti, radite na sebi i kreirate prilike, te prodajte sebe i svoje znanje i sposobnosti u tom procesu.

Kad analizirate process prodaje jednog prodavača vidjet ćete kako on čini tri stvari: prvo pronalazi kupca, zatim čini sve kako bi prodao svoj proizvod ili uslugu, a potom održava odnos kako bi kupac kupovao i u budućnosti.

Sve se kod traženja posla svodi na prodavanje sebe, na kreiranje osobnosti koja je tražena na tržištu.

Vi ste vaša vlastita roba, a osoba koja vas zapošljava je vaš kupac. Morate pronaći vašeg kupca locirajući poduzeće koje nudi prave mogućnosti za vas i ima potrebe za onime što vi nudite.

Morate sklopiti prvi posao, prvu prodaju - dobiti posao. A potom, tamo gdje prodavač čini to da kupci kupuju i dalje od njega, tako i vi trebate graditi vrijednost vaših usluga u zamjenu za neki viši novčani iznos - možda promoviranje na bolji posao ili postajanjem voditelja odjela u kojem radite - ako slijedite ove korake.

Osobu za bolje plaćenu poziciju je teško pronaći, teže od igle u plastu sijena i zato tvrdim kako bolji poslovi sami pronađu pravog kandidata, dok mali poslovi imaju nepregledno duge liste kandidata koji žele tu poziciju.

Na vama je sve - hoćete li prvo uložiti u sebe kako bi dobili priliku, ili ćete biti dio mase koja kuka i čeka da sve padne s neba, ne shvaćajući da je uvijek bilo i uvijek će biti sve ovisno o vama.

Sretno!

- - - IZDVOJITE MINUTU I PODRŽITE REP.HR - - -

Ako redovito posjećujete rep.hr, vjerojatno ste svjesni da objavljujemo niz članaka koji sadrže zanimljive i društveno korisne informacije. Nastojimo ukazati na nepravilnosti i prevare, promovirati uspjehe informatičara na natjecanjima, predstaviti nove projekte i inicijative i pružiti niz drugih informacija. Iako portal ima određene marketinško-prodajne aktivnosti, proizvodnja takvog sadržaja košta i - kao i drugim medijima - dodatni izvor prihoda pomogao bi u daljnjem rastu i razvoju. Brojni portali uveli su proteklih mjeseci zaključavanje članaka i pretplatu, a mi smo se odlučili za opciju dobrovoljnih priloga za koje se izdaju računi.

Podržati nas možete već s pet kuna, na što trebate potrošiti manje od minute. Dovoljno je izabrati sličicu s jednim od ponuđenih iznosa, a nakon toga u novom prozoru izabrati način plaćanja. Radi jednostavnosti i brzine plaćanja, podržane su mobilne aplikacije KEKS Pay, Aircash i Settle te kriptovalute. Uplata se realizira putem partnerske tvrtke Neoinfo i sustava mobilepaymentsgateway.com Sustav za plaćanja je trenutnu u testnoj fazi te se ispričavamo ako u početku bude nekih nesavršenosti. Ako uočite nekakav nedostatak ili vas zanima više informacija o sustavu možete nas kontaktirati na info@rep.hr

Izaberite iznos podrške: