IT firme zapošljavaju i one koji nisu IT-ovci

IT firme zapošljavaju i one koji nisu IT-ovci

IT branša jedna je od najuspješnijih u Hrvatskoj, zbog čega developeri i drugi IT-ovci nemaju problema s pronalaženjem poslova koji im nude dobre uvjete.

Ljudi koji nisu završili tehničke fakultete u pravilu u Hrvatskoj imaju puno manje prilika, a mnogi od njih također priželjkuju rad u IT firmama, s obzirom na ugodno okruženje koje često vlada u njima.

Rep.hr-u se ovih dana javila suradnica u ljudskim potencijalima Mediatoolkita Lucija Zeljko i objavila oglase za osam otvorenih pozicija kojima Mediatoolkit planira zaposliti 10 do 15 ljudi. S obzirom da je njihov proizvod koji dijeli ime s firmom namijenjen praćenju online medija, Mediatoolkit osim developera traži i ekonomiste, lingviste, jezičare… ili ukratko  - daje priliku rada u IT-u za ne IT-ovce.

Ivor Bihar, operativni direktor Mediatoolkita komentirao je niz otvorenih selekcija: “Jako je dobra godina iza nas i ne možemo reći da nas je aktualna kriza posebno pogodila. Ohrabrio nas je niz pozitivnih okolnosti, kao što je npr. činjenica da poslujemo na svim svjetskim tržištima, ali i to da se bavimo prikupljanjem i analizom podataka koji su u svakoj krizi najvrjedniji resurs. Samim time, Mediatoolkit posljednjih mjeseci i dalje nezaustavljivo raste, širimo gotovo sve naše timove, a do kraja godine očekujem da ćemo raspisati još barem jedan ovakav val zapošljavanja.”

Mnoge tvrtke teže razvoju vlastitog proizvoda, a tome su težili I osnivači Mediatoolkita koji je ogledni primjer Software as a Service (SaaS) usluge. Riječ je o modelu koji podrazumijeva korištenje određenog softvera uz plaćanje pretplate, koji za korisnika ne predstavlja veliko financijsko opterećenje jer ne mora odmah izdvojiti veća sredstva za korištenje softvera, a za tvrtku koja razvija softver model koji osigurava stalne prihode. 

Međutim, put do uspješnog SaaS modela je težak. Otprilike tek jedan od deset projekata tog tipa ikada uspije ostvariti prvu prodaju, a daleko manji broj ih dođe do prometa od 100 000 dolara godišnje, dok se oni koji pređu jedan milijun dolara godišnjeg prihoda smatraju već sigurnim uspješnicama. 

Mediatoolkit je u ovu treću kategoriju upao krajem prošle godine, a do kraja godine nadaju se udvostručiti taj rezultat. To naglašavaju i u oglasima za posao u prodaji, u kojima ističu da trenutno prodajom softvera ostvaruju više od milijun kuna mjesečno. To za kandidate koji će se baviti prodajom znači da će se baviti prodajom traženog proizvoda koji se već dokazao na tržištu. Istovremeno, unatoč već dokazanom uspjehu i rezultatima s kojima globalno konkuriraju daleko većim tvrtkama, Ivor uz osmijeh pojašnjava kako ih u Hrvatskoj i dalje gledaju kao “neke nove klince”.

Svi i sve u SaaS

Način poslovanja SaaS industrije je razlog zbog kojeg je potreban raznolik kadar u organizaciji. Dok je za agencije uobičajeno da je većina tima tehničkog usmjerenja, a manji tim se bavi konzultiranjem klijenata, u SaaS-u prodaja, marketing i korisnička podrška s vremenom brojem ljudi nadraste tehnički dio tvrtke. To ipak ne znači manje izazova za devove, nego vrlo često baš suprotno. 

Jednom razvijen alat se može prodati tisuće i tisuće puta, a kad se pokaže tržišni potencijal, ubrzano se razvijaju prodaja, marketing i briga o korisnicima.

Takva raspodjela direktno utječe i na brzinu rasta prihoda. U slučaju Mediatoolkita, njihov današnji ponavljajući mjesečni prihod (MRR) je blizu zbroja prvih dvije godine ponavljajućeg prihoda. Kroz dulje vrijeme, s takvim priljevom financija, otvaraju se vrata za mnoge tehničke side-projekte, razvoj potpuno novih proizvoda ili pak integraciju akviziranih tvrtki u vlastiti alat. Na svjetskoj razini, primjer takvog proizvoda je Salesforce, koji svoje vlastite funkcionalnosti učestalo nadograđuje akvizicijom njima zanimljivih rješenja. Ivor komentira kako će im trebati još neko vrijeme za kupovanje drugih SaaS-ova, ali s tehničke strane, došli su do faze u kojoj tim više vremena provodi razvijajući nove funkcionalnosti, nego pazeći kako stare rade.

Osim Mediatoolkitovih na rep.hr-u trenutno je I niz drugih oglasa za posao, pronađite ih ovdje.

Rep.hr-ov YouTube kanal odnedavno donosi više sadržaja. Pretplatite se ovdje.