Zagreb u natječaj o održavanju krišom ubacio nepostojeći Smart City sustav

Zagreb u natječaj o održavanju krišom ubacio nepostojeći Smart City sustav

Grad Zagreb raspisao je natječaj za održavanje i proširenu podršku sustava za praćenje aktivnosti vrijedan 12 milijuna kuna, a unutar dokumentacije nalazi se i zahtjev za održavanje sustava koji prema rep.hr-ovim informacijama još ne postoji.

Naime, unutar natječaja (PDF) pojašnjeno je kako je predmet natječaja nabava održavanja i proširene podrške Sustava za praćenje aktivnosti, uz obrazloženje kako se navedeni sustav sastoji od sustava iLock, Fax Integration Point i e-Radar. Nakon što su dokumentaciji natječaja pojašnjeni detalji oko spomenutih elemenata sustava, odjednom se posve neočekivano pojavljuju i podaci o podsustavu za nadzor i upravljanje komunalnim funkcijama Smart City, koji je također uključen u navedeni natječaj.

Riječ je o podsustavu koji se sastoji od web aplikacije za upravljanje rasvjetom, web aplikacije za očitanje plinskih brojila, web aplikacije za očitanje zapunjenosti kontejnera, mobilne aplikacije za pregled slobodnih parkirnih mjesta i mobilne aplikacije za očitanje parametara zraka. Prema rep.hr-ovim informacijama takav sustav trenutno ne postoji, pa je potpuno nejasno kako se može raspisati natječaj za njegovo održavanje.

Paralelno s objavom članka, Gradu Zagrebu poslali smo upit o tome zašto je Smart City skriven tako duboko unutar natječaja i zatražili potvrdu da ni jedan od pet elemenata Smart Cityja trenutno ne postoji, no s obzirom na ranije iskustvo postavljanja zahtjevnih pitanja vezanih uz natječaje, ne očekujemo odgovor.

Prethodnih godina, održavanje iLocka, Fax Integration Pointa i e-Radara obavljala je zagrebačka tvrtka Omega software.

UPDATE: Odgovor Grada Zagreba
Grad Zagreb pokrenuo je u studenom 2017. godine nabavu platforme za uspostavu nadzora i upravljanja komunalnim funkcijama kojom su testirane nove tehnologije koje pomažu u uspostavi poboljšanja kvalitete s dugoročnim ciljem korištenja platforme koja će omogućiti povećanje efikasnosti u obavljanju komunalnih funkcija, privrednim subjektima omogućiti stvaranje dodatne vrijednosti upotrebom prikupljenih podataka, a sve u svrhu povećanja kvalitete života građana kroz optimizaciju iskorištenja postojećih usluga i razvoj novih.

Projektom su obuhvaćeni različiti aspekti gradskih komunalnih funkcija i to specifično:
1. Upravljanje rasvjetom
2. Upravljanje parkirnim mjestima
3. Upravljanje spremnicima reciklažnog otpada
4. Udaljeni nadzor pokazatelja okoline
5. Udaljeno očitanje potrošnje energenata

Centralna programska platforma nastala ovim projektom osigurava pohranu i obradu prikupljenih podataka s uređaja (osjetnika) neovisno o njihovoj poslovnoj funkciji, alarmiranje/obavještavanje u ovisnosti o postavljenim kriterijima, centralno upravljanje pravima dostupnosti podataka pojedinih osjetnika, te pravima upravljanja određenim aktuatorima, na razini korisničkih aplikacija, kroz unificirano programsko sučelje, komunikaciju korisničkih aplikacija s ostatkom sustava neovisno o poslovnoj funkciji aplikacije, bez ograničenja samo na specifične komponente sustava obuhvaćene ovim projektom i neovisno o tehnologiji korištenoj za izradu aplikacije. Programska platforma kao najvažniji dio ovog projekta pruža visoke performanse u prikupljanju i obradi velike količine podataka neovisno o izvoru podataka. Korištenjem temeljne centralne platforme i informacija prikupljenih sa senzora u realnom vremenu izrađeni su prezentacijski moduli o kojima govorite.