Rimac automobili objavili su detalje preuzimanja slavne tvrtke Bugatti Automobiles o kojem se nagađalo posljednjih pola godine.
Radi navedene akvizicije, došlo je do određenih promjena u strukturi tvrtke. Rimčeva nova krovna kompanija zvat će se Rimac Grupa, a imat će istu vlasničku strukturu kao i Rimac automobili do sada, što znači da će Mate Rimac imati 37 posto tvrtke, Porsche 24 posto, Hyundai 12 posto, a ostali investitori 27 posto.
U njezinom vlasništvu bit će dvije tvrtke. Prva je tvrtka Rimac Technology koja ćeostati neovisna tvrtka koja će se baviti razvojem i proizvodnjom komponenti električnog pogona za brojne globalne automobilske kompanije i nad kojom će Rimac Grupa imati 100 postotni udio.
Druga tvrtka bit će Bugatti Rimac koja će imati sjedište u Hrvatskoj i početi poslovati u četvrtom kvartalu ove godine. Uključivat će tvrtke Rimac automobili u Hrvatskoj i Bugatti Automobiles u Francuskoj, a bit će 45 postotnom vlasništvu Porschea i 55 postotnom vlasništvu Rimac Grupe (u kojoj Porsche ima 24 posto vlasništva).
Uzme li se u obzir da je autoindustrija u Hrvatskoj bila gotovo nepostojeća, potvrda da će jedna hrvatska tvrtka preuzeti Bugatti zvuči doista iznenađujuće. S jedne strane to je veliki kompliment Mati Rimcu, a s druge vjerojatno i veliki rizik, jer se u medijima Bugatti često spominje kao tvrtka koja donosi gubitke, a jasno je da ih Rimac automobili u ovom trenutku nemaju čime pokrivati kad su i sami tek od nedavno jedva profitabilni. Kako se tu uklapa mogući odlazak Rimac automobila u IPO, tek treba vidjeti.
Na čelu Rimac Grupe bit će glavni izvršni direktor Mate Rimac (33) koji nastavlja upravljati svim segmentima poslovanja uključujući Bugatti. Proizvodni pogoni Bugattija ostat će u Francuskoj, a Rimac automobili u Hrvatskoj, dok će sjedište i razvoj za oba brenda biti u Hrvatskoj.
Globalno sjedište tvrtki Bugatti Rimac i Rimac Technology bit će u budućem kampusu u Svetoj Nedjelji. Kampus vrijedan 200 milijuna eura, izgradive površine 100.000 m2, koji bi trebao biti otvoren 2023. godine, bit će baza svih istraživanja i razvoja budućih hiperautomobila Rimca i Bugattija. Zamišljen kao jezgra visokotehnoloških inovacija, Rimac kampus okupit će 2.500 ljudi vođenih zajedničkom znatiželjom i težnjom da dostignu krajnje granice.
Komentirajući današnju objavu, Mate Rimac, osnivač i glavni izvršni direktor Rimac Automobila rekao je: „Ovo je uzbudljiv trenutak u kratkoj, ali burnoj povijesti Rimac Automobila. Toliko smo toga prošli u tako malo vremena, ali ovaj novi projekt podiže stvari na potpuno novu razinu. Rimac i Bugatti savršeno se nadopunjuju. Kao mlada, agilna i brza automobilska i tehnološka tvrtka osvojili smo povjerenje partnera i snažnu poziciju u industriji električnih tehnologija visokih performansi. S Neverom smo također dokazali da možemo razvijati i proizvoditi izvanredne hiperautomobile, koji nisu samo brzi, već i uzbudljivi i visoko kvalitetni. Bugatti ima više od jednog stoljeća iskustva u inženjerskoj izvrsnosti, ali i jednu od najimpresivnijih linija automobila."
“Nedavno smo predstavili svoj najnoviji hiperautomobil, Neveru, što je naišlo na pozitivne reakcije stručnih medija i automobilskih entuzijasta u cijelom svijetu. Stoga sam iznimno uzbuđen zbog potencijala koje donosi kombiniranje znanja, tehnologije i vrijednosti ova dva nevjerojatna branda u stvaranju nekih uistinu posebnih projekata u budućnosti. Osim stvaranja novih i uzbudljivih automobila, želimo stvoriti i iznimno uspješnu i profitabilnu tvrtku koja će biti uspješna i idućih 100 godina."
Oliver Blume, predsjednik Uprave tvrtke Porsche AG rekao je: „Kombiniramo snažnu Bugattijevu stručnost u poslovanju s hiperautomobilima s ogromnom inovativnom snagom Rimca u vrlo obećavajućem području elektromobilnosti. U ovaj zajednički pothvat Bugatti unosi svoj brand bogate tradicije, proizvode koji su ikone, bazu vjernih kupaca i globalnu mrežu zastupstva. Osim tehnologije, Rimac unosi i novi razvojni i organizacijski pristup."
Lutz Meschke, zamjenik predsjednika Uprave i član Uprave za financije i informatiku Porsche AG rekao je. "Prvi udjel u Rimcu kupili smo još prije tri godine i od tada smo ga sukcesivno povećavali. To nam je omogućilo da u ranoj fazi izgradimo blizak odnos s Matom i njegovim visokoinovativnim timom. Sada imamo koristi od ulaganja. Rimac nam pomaže svojim znanjem kako bismo uspješno uveli u budućnost emotivan i važan brend Grupe. Jako sam ponosan i sretan što smo ovo zajedničko ulaganje doveli do kraja unatoč brojnim izazovima. Ovo je važan dan za Bugatti, Porsche i cijelu Volkswagen grupu."
Više članaka o Rimac automobilima može se pronaći ovdje, dok će se više o preuzimanju Bugattija moći pratiti uživo u 20 sati ovdje.