Splitsko brodogradilište objavilo je kako je započelo s izgradnjom autonomnog besposadnog broda duljine 24 metra.
Navedenom brodu osnovna namjena je gašenje požara i sprječavanje onečišćenja plutajućim branama, odnosno protupožarno djelovanje kod pomorskih nesreća na moru i u priobalnom području. Trup i nadgrađe bit će izrađeni od brodograđevne aluminijske slitine, a projektom će se dobiti funkcionalni, prepoznatljivi i inovativni proizvod visoke tehnološke razine.
Nositelj projekta je Brodosplit (odnosno splitsko brodogradilište), uz sudjelovanje tvrtke Marine and Energy Solutions DIV koja je projektirala brod, i tvrtki Brodogradilište specijalnih objekata, DIV Grupe i FER-a.
Cilj projekta je razvoj i demonstracija potpuno autonomnog besposadnog višenamjenskog broda koji će biti sposoban za autonomnu plovidbu u stvarnim operativnim uvjetima. Besposadno plovilo omogućit će učinkovitije raspolaganje resursima, uz nepostojanje rizika za posadu prilikom intervencija kojima bi se osigurao dugotrajan boravak na otvorenom moru ili vanjskim otocima bez potrebe za izmjenom posade. Očekuje se mogućnost brzog i autonomnog djelovanja u vidu prevencije i sprječavanja širenja zagađenja mora od nafte, a moći će se koristiti i za traganje osoba u moru zbog opreme i senzora koje posjeduje.
U autonomnom modu brod može detektirati i izbjegavati sudar na moru i bit će u mogućnosti kontinuirano nadgledati rizične objekte kao što su naftne i plinske platforme. Razina autonomije brodskih sustava koja će se doseći je na razini AL5 što se prema Lloyd registru klasificira kao potpuna autonomija uz rijetko nadzirane operacije u kojima sustav samostalno donosi i izvršava odluke u cijelosti. Brodski sustavi će biti u potpunosti zaštićen od kibernetičkih smetnji kroz namjenski razvijeni sustav kibernetičke zaštite.
Svrha projekta je jačanje tržišne pozicije brodogradilišta Brodosplit tehnološkim razvojem proizvoda koji je novina na međunarodnom tržištu te predstavlja veliki iskorak u ovladavanju tzv. tehnologijama budućnosti. Isto tako, programom istraživanja i razvoja želi se omogućiti razvoj funkcionalnog inovativnog proizvoda te posljedično plasman i komercijalizaciju na svjetskom tržištu.
Rad na projektu je započeo 30 lipnja 2020. godine, a sufinanciran je sredstvima iz EU fondova.