Telekomi će se u budućnosti morati fokusirati na korisnike te ponudu medijskih i rješenja iz segmenta zabave i usluga u oblaku, zaključci su regionalne konferencije Telekom Arena 2013.u organizaciji konzultantske kuće A.T.Kearney.
Prema Jasmini Banda, savjetnici u konzultantskoj kući A.T. Kearney dominantni trendovi na globalnom telekom tržištu sljedeći: s jedne strane rast utrošenih minuta razgovora po korisniku slabi iz godine u godinu, cijene minute razgovora nastavljaju nezaustavljivo padati (do čak 17 posto na godišnjoj razini), s druge strane prijenos podataka u mobilnoj mreži nezaustavljivo raste. U 2012. godini rast je iznosio 70 posto, a predviđanja govore da će se rast do 2017. godine nastaviti po stopi od 66 posto godišnje. Istovremeno pak tako snažan tempo rasta prijenosa podataka u mobilnoj mreži ni izbliza ne prati rast prihoda od pružanja te usluge. Za usporedbu, od 2009. do kraja 2011. godine prihod tog segmenta porastao je tek 14 posto.
Situaciju u telekomunikacijskom sektoru dodatno otežavaju alternativni pružatelji komunikacijskih usluga putem internetskih servisa poput Facebooka, Whatsappa, Vibera i sl.Ti su servisi na globalnoj razini 2010. godine telekome 'koštali' 8,7 milijardi dolara izgubljenog prihoda od SMS-a, 2011. godine 13,9 milijardi dolara, a 2012. godine se taj iznos popeo na čak 23 milijarde dolara.
Što se tiče telekom tržišta u regiji, u A.T. Kearneyu su izdvojili pet dominantnih trendova koji će obilježiti tržište u narednom razdoblju. To su nastavak konsolidacije u smislu spajanja i preuzimanja na tržištu, daljnji razvoj širokopojasnog interneta i ponude usluga zasnovanih na LTE tehnologiji, jačanje upravljanja zadovoljstvom korisnika, dodatan rast ponude usluga „u oblaku“ za poslovni sektor, te traženje prihoda od područja koja do sada nisu bila osnovna djelatnost telekoma poput zdravstva ili školstva.