Šarunić prodao Bizzon i preporučuje: Fokusirajte se i gradite proizvod

Šarunić prodao Bizzon i preporučuje: Fokusirajte se i gradite proizvod

Češko-nizozemski Mews preuzeo je engleski startup Bizzon koji su prije sedam godina osnovali Saša Šarunić i Ante Kotarac.

Bizzon koji je u početku nosio ime AgentCASH prodan je u potpunosti, s time da su Šarunić i Kotarac u tom trenutku imali 60 posto tvrtke, dok su investitori koji su u međuvremenu u nju uložili gotovo pet milijuna eura imali ostatak. Bizzon je platforma za upravljanje restoranima, koja funkcionira kao Software as a Service te korisnicima nudi ePOS, digitalno naručivanje, naplatu i praćenje zaliha,

Šarunić je za rep.hr otkrio kako prodaju nisu planirali, s obzirom da su imali rast prihoda koji su u ovoj godini trebali biti dvostruki u odnosu na najuspješniju 2021. godinu, no prijedlog prodaje došao je od tvrtke Mews koja je znatno veća od njihove, s kojom su zadnjih godinu i pol imali dobru suradnju zadnjih i niz zajedničkih klijenata, zbog čega se to učinilo dobrom prilikom.

Na pitanje o tome što bi na osnovu iskustva iz posljednjih sedam godina preporučio drugima, Šarunić kaže kako bi preporučio fokusiranje i izgradnju proizvoda.

"Lutali smo u početku, ustručavali smo posvetiti se jednoj branši i gradili smo općeniti proizvod za razne tipove klijenata: taksije, trgovine, agencije za nekretnine,... Međutim, to nas je najviše kočilo. Bili smo ok, ali nismo bili izvrsni za neke od tih vertikala. Kad smo se fokusirali samo na restorane, i to hotelske restorane, to je pokrenulo posao. Jer, teško je u pogledu marketinga produkta graditi nešto skrojeno prema potrebama svih klijenata. BIke shop ima drugačije potrebe nego jedan restoran. Išli smo preširoko i to nas je usporilo, sve zbog bojazni da fokusiranjem na premalo tržište nećemo biti dovoljno atraktivni.

Kad gledam koliko je naš startup uspio dostići vrijednosti u odnosu na agenciju usporedive veličine, jasno je da u razvoju produkta leži prava vrijednost. Volio bih vidjeti da Hrvatska manje bude development shop za zapad, a više mjesto gdje nastaju product firme. Imali smo 10 puta veći exit po zaposleniku nego bi imali da smo agencija, što znači da je 90 posto vrijednosti firme u samom proizvodu"
- rekao je Šarunić.

Navedena tema često se spominje u hrvatskom IT-u, a u svom govoru iz studenog (9:08) spomenuo ju je i dekan FER.a Gordan Gledec koji je istaknuo kako samo strategija države koja ICT repoznaje kao ključnu vertikalnu djelatnost može utjecati na rast broja takvih firmi.

Nakon akvizicije, Šarunić i Kotarac u Bizzonu će ostati najmanje dvije godine te za klijente u sljedećih godinu dana osim možda već treće promjene imena. Startup se prvo zvao AgentCASH, ali su se svojevremeno rebrendirali jer nisu bili agent i nisu radili s gotovinom, pa ime nije bilo najbolje izabrano.