Sustav evidencije lokacija odbačenog otpada ELOO je u punoj funkciji te je njegovo korištenje obavezno od strane jedinica lokalne samouprave.
Riječ je o sustavu koji čini dio informacijskog sustava gospodarenja otpadom, sukladno Zakonu o održivom gospodarenju otpadom, a od listopada 2019. je bio u funkciji u testnom radu.
Za potrebe evidencije podataka o lokacijama odbačenog otpada kreirana je web aplikacija, dok je mobilna aplikacija namijenjena samo komunalnim redarima. Prilikom prijavljivanja otpada, građani u web aplikaciji trebaju označiti lokaciju na karti, odabrati županiju i grad ili općinu, opisati lokaciju i vrstu odbačenog otpada, te priložiti fotografiju. Komunalni redari zaduženi za lokaciju na kojoj je otpad prijavljen dobivaju obavijest, kako bi mogli obraditi prijavu.
Komunalno redarstvo jedinice lokalne samouprave je dužno ispitati svaku prijavu zaprimljenu putem ELOO sustava u primjerenom roku ne duljem od osam dana od dana podnošenja prijave, te u roku od osam dana od dana postupanja po prijavi upisati u aplikaciju status postupanja.
ELOO sustavom djelatnicima komunalnog redarstva jedinice lokalne samouprave omogućeno je kreiranje novih lokacija odbačenog otpada, ažuriranje postojećih lokacija, izrada izvještaja, te generiranje predefiniranog rješenja.
Sustav omogućuje pregled podataka za područje cijele Republike Hrvatske od strane inspektora zaštite okoliša, djelatnika u županijama, ministarstvima i ostalim nadležnim tijelima. ELOO sustav ima mogućnost povezivanja i razmjene podataka sa drugim sustavima putem mrežnih servisa.
ELOO sustav je bio dostupan za rad u predprodukcijskom obliku od listopada 2019.godine, te je od tada do listopada 2020. evidentirano preko 540 prijava lokacija odbačenog otpada od strane građana.