Tvrtka Megatrend poslovna rješenja predstavila je prošlog petka u Aristosu Exasol samooptimirajuću analitičku in-memory bazu podataka.
Riječ je o bazi podataka namijenjenoj analitici, koja nudi veću brzinu od tradicionalnih relacijskih baza podataka, zbog čega uspješno odgovara na izazov obrade ogromne količine podataka, odnosno pohrane, dostupnosti i analize.
Događanje je otvorila Anđelka Strajher, predsjednica Uprave Megatrend poslovnih rješenja – tvrtke koja je izabrana kao partner za implementaciju Exasol rješenja na području Hrvatske.
Gost iz Njemačke Christian Langmayr, Global Community Evangelist, na početku događaja je predstavio tvrtku i produkt Exasol te iznio nekoliko bitnih činjenica s obzirom da su i produkt i kompanija novi na hrvatskoj IT sceni. Sama kompanija osnovana je 2000. godine, dok je proizvod razvijan u razdoblju od 1990. do 2000. godine na Sveučilištu Friedrich-Alexander na fakultetima u Erlangenu i Nürnbergu u Njemačkoj. Exasol je najbrža in-memory analitička baza na svijetu, inteligentna i visoko učinkovita, omogućuje masivno paralelno procesiranje zahtjeva i upita, skalabilna je i fleksibilna te razvijena na inovativnim algoritmima. Exasol je samooptimirajuća baza, što znači da se puno optimizacijskog posla odrađuje bez ljudske interakcije - na primjer indeksi koji se koriste za operacije poput primjerice spajanja tablica ili filtriranja - kreiraju se i održavaju automatski. Vrijednost koju donosi Exasol prepoznata je i u Dresner Advisory Services: Analytical Data Infrastructure Market Study. U razdoblju od 2018. do 2020. godine identificirala je Exasol kao najbolji u klasi. Spomenute su i studije slučajeva korištenja Exasol baze: u posljednjih nekoliko godina Exasol su uspješno u svoje sustave integrirale velike svjetske kompanije kao što su Adidas, Badoo, XING, Zalando i drugi. Za svaki pojedinu studiju slučaja je posebno istaknuto koja poslovna vrijednost je dobivena implementacijom Exasola.
O tehničkim karakteristikama i funkcionalnostima in-memory baze govorio je Jurica Levak iz Megatrend poslovnih rješenja. On je u svom izlaganju istaknuo nekoliko bitnih karakteristika i funkcionalnosti.
Detaljnije je predstavljena studija slučaja implementacije Exasol baze u Telekom Slovenije. Borut Rožac iz Telekoma Slovenije govorio je o razlozima zašto su odabrali Exasol te o prednostima korištenja nakon implementacije. Na kraju izlaganja posebno je istaknuo nekoliko stvari kao što su impresivne performanse i brzina, mogućnost povezivanja s ostalim izvorima podataka, dostupnost dokumentacije produkta te podršku od strane stručnjaka tvrtke Exasol.
Mario Jurić iz Megatrend poslovnih rješenja predstavio je rezultate dvije studije slučaja realizirane u Hrvatskoj. Jedna od njih je mogućnost primjene Exasol baze podataka na primjeru financijske industrije. Druga studija je testiranje i usporedba s konkurentnom sličnom bazom podataka za anonimnog klijenta. Što se tiče rezultata usporedbe, oni su i više nego zadovoljavajući. Dokazana brzina je izvan svakih očekivanja.
Na kraju događanja Renato Telen iz Megatrend poslovnih rješenja ukazao je na trendove u analitici podataka i poslovno izvještavanje s naglaskom na nove stvari koje su neizbježne u vrlo skoro vrijeme, korištenje umjetne inteligencije, strojno učenje i proces obrade prirodnog jezika.
Tvrtka Megatrend poslovna rješenja poziva sve zainteresirane da se i sami uvjere u brojne prednosti korištenja Exasol baze podataka. Ukoliko žele testirati i usporediti analitičku bazu podataka Exasol ili je isprobati u određenom projektu, stručnjaci tvrtke Megatrend poslovna rješenja stoji im na na raspolaganju za pilot projekt - POC - proof of concept. Za dodatne informacije i stručne savjete oko Exasol baze mogu se obratiti na adresu poslovna.rjesenja@megatrend.com.
Tvrtka Megatrend poslovna rješenja poznata je po razvoju i isporuci kvalitetnih poslovnih rješenja baziranih na najnovijim tehnologijama iz područja poslovne analitike, Big Date, AI-ja, power računala i sustava za pohranu podataka, vlastitom podatkovnom centru te razvoju inovativnih softverskih proizvoda.