Klaster hrvatskih proizvođača videoigara (CGDA) predstavio je danas Analizu hrvatske industrije proizvođača videoigara koju je napravio u suradnji s A1 Hrvatska.
Analiza je napravljena na osnovu ankete unutar industrije, ankete među potrošačima i na osnovu analize financijskih podataka tvrtki (bez obrta, op.a.) koje su izdale igru u zadnjih pet godina.
Među najzanimljivim podacima analize koja se može preuzeti u PDF-u su podaci o prihodima i drugi financijski podaci, podaci o zaposlenicima, žanrovima igara i načinima prodaje te razni drugi.
Što se prihoda tvrtki tiče, kao što se može vidjeti u donjoj tablici, broj tvrtki imaju više od 10 milijuna kuna prihoda je mali. Vodeće mjesto ima Nanobit koji je u 2021. godini imao 300 milijuna kuna prihoda. Drugi po prihodima je CroTeam (Abest d.o.o.) s 54 milijuna kuna, treći Gamepires s 27 milijuna kuna, a četvrta Orqa s 11 milijuna kuna prihoda. U top 35 tvrtki još su 22 s prihodima između milijun i 10 milijuna kuna, no očekuje se kako će industrija dalje rasti.
Predsjednik CGDA i poslovni direktor Nanobita Ivan Murat, pojasnio je kako značajan rast očekuje na temelju analiza koje je radila švedska tvrtka Stillfront Group koja je vlasnik Nanobita te na činjenici da hrvatska gaming industrija zaostaje za onom u regiji. Dio potencijala za širenje krije se u inkubatoru Pismo powered by A1 u kojem je smješteno još 70 gaming tvrtki koje bi mogle imati svijetlu budućnost.
Što se tiče izvoza, hrvatska gaming industrija stoji dosta dobro - izvoz čini 80 posto, što je znatno više od podataka za cijelu IT industriju za koju je taj broj 44 posto. Hrvatske kompanije za prodaju igara najviše koriste Steam (64 posto), slijede Xbox i Android (41 posto), a iza njih iOS, Playstation 4, Nintendo Switch i druge.
Gamepires prodan za više od 250 milijuna kuna?
Na samom događaju spomenuta je i nedavna akvizicija Gamepiresa, a Damir Đurović iz Reboota nazvao ju je vjerojatno drugom po veličini u hrvatskom IT-u nakon Nanobitove. Na pitanje radi li se o većom iznosu od 250 milijuna kuna za koliko je primjerice preuzeta tvrtka Five, odgovorio je potvrdno.
Prema riječima Aleksandra Gavrilovića, gaming industrija vjerojatno bi i brže napredovala kad bi i potpore bile veće. One trenutno iznose tek promile prihoda koje gaming tvrtke ostvaruju, što je manje nego u nekim drugim industrijama. Ipak, industriji pomaže A1.
„Već šest godina A1 Hrvatska gradi regionalni gejming eko sustav koji okuplja fanove, gejmere, esportaše, developere, start-upove i poduzetnički inkubator PISMO powered by A1. Podršku im dajemo na infrastrukturnoj razini s najmodernijom mobilnom 5G mrežom i najvećom optičkom mrežom u Hrvatskoj, ali i kroz različita događanja, natjecanja te s najvećom regionalnom A1 Adria Leagueom. Trudimo se svojim ulaganjima podupirati razvoj znanja kao najvažniju bazu bez koje nema napretka industrije, ali ni društva. S obzirom na dosad postignute rezultate, regionalnu prepoznatljivost, a i šire, te zamah gejming industrije i esporta vjerujem da nas uz sve izazove čeka svijetla budućnost“, izjavila je Monika Majstorović, direktorica marketinga za privatne korisnike A1 Hrvatska.
Jedan od gejming projekata koji A1 Hrvatska također podržava su festivali gejminga Infogamer, Reboot Online te Reboot Games Weekend powered by A1, kao i konferenciju Reboot Game Develop Blue. Organizator svih tih događanja Damir Đurović potvrdio je da su pripreme za konferenciju već započele. „Posljednje tri godine bile su izazovne, ali vraćamo se i to u još jačem tempu. Veselimo se svim okupljanjima gejming zajednice, a već u travnju krećemo s novim izdanjem Reboot Develop Blue konferencije u Dubrovniku. Hvala A1 Hrvatska na partnerskoj podršci, a nakon ovoliko godina suradnje, možemo slobodno reći i prijateljskoj bez koje sigurno ne bi bilo mnogih, sjajnih gejming projekata."