Tvrtka Rasco predstavila je danas Lynx Charge - kamiončić za čišćenje javnih površina s pogonom na struju.
Njegova električna verzija napravljena je četiri godine nakon dizelske, a razvijena je u suradnji s FER-om koji je bio uključen u razvoj elektromotornog pogona i baterija. Direktor tvrtke Ivan Franičević okupljenima je rekao kako je to jednako složen proizvod kao i automobili na struju, od kojih ima više pretvarača snage i više elektromotora. Rasco ga je razvio "od početka do kraja", a u razvojni dio uloženo je 15 milijuna kuna uz još 15 milijuna kuna subvencija.
Lynx Charge ima bateriju kapaciteta 72,5 kWh koja mu omogućava neprekidnih 6,5 do 7,5 sati rada, odnosno cijelu smjenu bez potrebe za nadopunjavanjem. Pražnjenje smeća i nadopunjavanje vodom također bi trebali izdržati cijelu smjenu, s obzirom da spremnik za otpad ima dva kubična metra prostora, a sprenici za vodu 400 vode. Kreće se pomoću elektromotora maksimalne snage 55 kW, a još dva elektromotora snage 18,5 i 11,5 kW služe za pogon usisnog sustava i ostalih funkcija vozila. Dimenzije mu iznose 4,5 puta 1,3 metra.
Ukupno svjetsko tržište vozila poput Lynx Chargea broji oko 2000 vozila, a u Rascu vjeruju kako bi do 2025. godine njih polovica mogla biti na struju. Njihova želja je do tada na tržište plasirati 100 do 200 električnih vozila. Ono što je neuobičajeno je da je Rasco, koji je inače jedan od najvećih europskih proizvođača komunalne opreme, smješten u Kalinovcu koji ima tek nešto više od tisuću stanovnika.