Predstavnici grada Splita i Hrvatski Telekom Grupe potpisali su u petak ugovor za projekt izrade Split Smart City platforme koja će predstavljati digitalnu transformaciju gradskih usluga i servisa te omogućiti građanima brzu i jednostavnu dvosmjernu komunikaciju s gradskim službama putem mobilne i web aplikacije.
Riječ je o ugovoru koji je rep.hr najavio u prosincu, kad je HT-ova i Combisova ponuda izabrana kao ekonomski najpovoljnija među pet pristiglih.
Građanima će putem novog pametnog digitalnog sustava na jednom mjestu biti dostupni svi korisni podaci: uvid u dogovorene usluge koje građani ili tvrtke imaju s gradskim tvrtkama, informacije o računima, dugovanjima te mogućnost plaćanja računa, prijave problema i prigovora, prijave u vrtić, informacije o događanjima, kao i podnošenje zahtjeva i zaprimanje dokumenata koje izdaje grad Split. Sustav će se također moći integrirati i s drugim sustavima koji se već koriste u gradu kao što su Split Parking aplikacija i NextBike.
„Stvaramo jedinstvenu digitalnu platformu koja će biti podloga za daljnju modernizaciju i digitalizaciju gradskih servisa. Mnogo toga smo dosad učinili, a sada krećemo u novi digitalni iskorak kojim ćemo našim građanima biti još dostupniji i od veće pomoći. Kroz kvalitetniju i transparentniju komunikaciju, jednostavnost i efikasnost ponovno ciljamo prema onom što nam je najvažnije – zadovoljstvo ljudi koji žive u Splitu“, izjavio je gradonačelnik Splita Andro Krstulović Opara.
Split Smart City projekt trajat će tri godine i podijeljen je u tri faze u kojima će Hrvatski Telekom omogućiti Cloud infrastrukturu, a Combis razvoj i isporuku aplikativnog rješenja. Vrijednost ugovora s PDV-om iznosi 3,5 milijuna kuna, a građanima bi aplikacija trebala biti dostupna do kraja godine.
„Danas nema napretka bez digitalizacije. Namjera Hrvatskog Telekoma i Combisa je što uspješnije povezati društvo s prilikama koje pružaju nove tehnologije, a rješenja za pametne gradove ključan su korak u izgradnji digitalnog društva. Ponosi smo što ćemo kroz ovaj projekt s gradom Splitom podići kvalitetu života njegovih građana kao i učinkovitost gradskih poduzeća. Koncept pametnih gradova je u svijetu odavno zaživio s odličnim rezultatima, a u Hrvatskoj je još na počecima i čestitam Splitu što je već sad napravio ovakav iskorak“, istaknula je Marijana Bačić, potpredsjednica za Korporativnu prodaju i ICT usluge u Hrvatskom Telekomu.