Email prijevara zbog koje je tvrtka s područja Liburnije izgubila 125.000 kuna, uspješno je riješena suradnjom hrvatske, nizozemske i bugarske policije.
Riječ je o prijevari zvanoj Business Email Compromise sličnoj onoj na koju je nasjeo Saša Cvetojević, o čemu jer rep.hr pisao u veljači prošle godine. U Cvetojevićevom slučaju ona je bila sofisticirana te se mail prevaranata nastavljao na postojeću korespondenciju sa stvarnim klijentom, zbog čega ju nije bilo lako prepoznati.
Tada se, baš kao i u ovom slučaju, u lažnom emailu navodilo kako je tvrtka-partner kojoj se treba uplatiti određeni iznos promijenila IBAN, pri čemu se zbog uvjerljivosti maila zaboravilo napraviti provjeru vlasnika IBAN-a. Policija u ovom slučaju navodi kako je prijevara provedena 8. prosinca 2020. godine s emaila koji je bio gotovo identičan onom koji koristi inozemni poslovni partner te se u njemu traži isplata zaostalih dugovanja. Da se radilo o prijevari, u oštećenoj tvrtki saznali su kad su kontaktirali stvarnog partnera. Cvetojevićeva i ova prijevara nisu jedini primjeri takvih prijevara, ali su jedini koji su dospjeli u medije.
Tijekom opsežnog i višemjesečnog istraživanja policija je za lažno predstavljanje osumnjičila 51-godišnjeg bugarskog državljanina, koji je koristio bankovni račun u Nizozemskoj. Njegov identitet utvrdio je Europol, nakon čega mu je nizozemska banka blokirala račun.
Po završetku kriminalističkog istraživanja je protiv osumnjičenog 51-godišnjaka podnesena je kaznena prijava nadležnom državnom odvjetništvu koje će, u skladu s potpisanom suradnjom za međunarodnu pravnu pomoć, nastaviti kazneno progoniti osumnjičenika.
Policija podsjeća kako kod promjene IBAN-a uvijek treba napraviti dodatnu provjeru izvora informacije, a podsjeća i na druge oblike prijevara za koje su karakteristična obećanja o brzoj zaradi novca, izvrsna ponuda u online trgovini koja odudara od uobičajenih cijena proizvoda, molbe za malim donacijama ili neki drugi načini traženja novčane pomoći.