Osam igara dobilo je 595.000 kuna od Hrvatskog audiovizualnog centra (HAVC), koji je prije tri dana dobio odluke o raspodjeli sredstava njihovog poziva za poticanje razvoja i proizvodnje videoigara.
O uvođenju HAVC-ovih potpora rep.hr je pisao još 2018. godine, no ovo je prvi put da su one dodijeljene.. Na javni poziv za poticanje razvoja i proizvodnje igara u 2021. godini javilo se 26 igara u kategoriji razvoja projekta i 20 u kategoriji razvoja proizvodnje. Razvoj i proizvodnja inače su dvije različite faze u kojima se igra može nalaziti.
U kategoriji razvoja 30.000 kuna dobila je igra One on one, boys and girls Umjetničke organizacije PET RUSA, 40.000 kuna dobila je igra Bumbarov let Interfilm produkcije, 50.000 kuna dobila je igra Vučedol obrta Bad Elektron, 60.000 kuna dobila je igra Path of View obrta SIVA, 65.000 kuna dobila je igra Ancient Tales obrta Mirinda Games, a 75.000 kuna igra Profesot Balthasar tvrtke Gamechuck.
U kategoriji proizvodnje 75.000 kuna dobila je igra Go Home Annie obrta Misfit Village 2.0, a 200.000 kuna edukativna aplikacija KiddoLand obrta STEGRIS.
U nastavku objavljujemo sažetke igara uz komentar HAVC-ovog umjetničkog savjetnika i direktora tvrtke Exordium Games Andreja Kovačevića.
One on one, boys and girls
Projekt One on one, boys and girl interesantan je radi nekoliko aspekata. S likovne strane projekt ima vrlo upečatljiv pristup animiranja dinamičnih pokreta košarkaških poteza. Igra prati dvoje dječaka i jednu djevojčicu u procesu učenja raznih košarkaških poteza poput fintiranja, driblanja i šutiranja. Pored vizualne upečatljivosti i edukativnog karaktera igre usmjerenog prvenstveno na dječju populaciju, igra namjerava svoje male igrače nakon svake partije pozivati da u ruke uzmu pravu loptu i novonaučene poteze sami pokušaju na košarkaškom igralištu.
Bumbarov let
Projekt Bumbarov let je transmedijalan projekt baziran na istoimenom filmu. U prethodnim javnim pozivima je HAVC već podržao film Bumbarov let. Prijavitelj vrlo vješto namjerava kombinirati pojedine isječke iz filma između kojih su interaktivni, igrivi dijelovi koji igračima uz gledanje filma pružaju i mogućnosti interaktivnosti. Na taj način gledatelji postaju igrači te imaju mogućnost intervenirati u medij i pomoći likovima djela da postignu svoje ciljeve na razne načine. Interaktivan transmedijalan karakter projekt čini vrlo interesantnim i relevantnim za domaću audiovizualnu umjetnost.
Vučedol
Vučedol je kartaška igra o izgradnji Vučedola i razvoju metalurgije. Konceptualno je ovo najsnažniji projekt od svih za primljenih prijava. Projekt vrlo vješto kombinira upečatljiv vizualni doživljaj s modernim sustavima mehanika i gameplaya, te sve to majstorski nadovezuje temom Vučedola u iznimno interesantno audiovizualno djelo. Osim što je Vučedol konceptualno iznimno snažan, ima sjajan tim koji ima svo potrebno iskustvo za umjetničko operativnu izvedivost projekta. Pored ovih snaga projekta ima jedan od najnižih traženih iznosa za sufinanciranje te je ujedno i jedini za koji se predlaže sufinanciranje u cijelom traženom iznosu.
Path of View
Path of view je mobilna igra prostornih zagonetki koje igrač rješava razumijevanjem ograničenja kretanja u zadanoj dimenziji. Igra istražuje odnose bića koji egzistiraju u dvije dimenzije s onima koji egzistiraju u tri dimenzije. Na taj način igra ne tematizira samo prostorna, već i perceptivna ograničenja nas samih te nam približava četvrtu dimenziju. Slojevitost priče je vješto uklopljena u tematiku i mehanike igre te svojom univerzalnošću teme i igrivosti ima potencijal biti privlačna brojnim publikama neovisno o dobi.
Ancient Tales
Igra Ancient Tales temelji se na bajci Regoč iz kolekcije bajki Priče iz Davnine Ivane Brlić-Mažuranić. Uz poznate likove iz svijeta pera Brlić-Mažuranić projekt uvodi i druge elemente hrvatske narodne baštine i slavenske mitologije. Uz navedene teme i motive koje donosi u medijski kontekst videoigre projekt sadrži i vrlo interesantne mehanike temeljene na ritmu i glazbi. S obzirom na kvalitetan koncept te iskustvo tima u kontekstu video igara temeljenih na motivima Ivane Brlić-Mažuranić vjerujem da prijavu treba podržati.
Profesor Balthasar
Profesor Balthasar je dobro poznati kulturni lik i djelo čiji doseg dopire puno dalje iz naše regije. Prijavitelj donosi poznati lik i djelo u novi medijski kontekst videoigara na način da poštuje tradicionalan likovni i narativni pristup originala te unosi zanimljive i nove elemente kako igrivosti, tako i samih priča koje će biti ispričane u sklopu realizacije projekta. Prijavitelj ima bogato iskustvo u izradi igara raznih tipova i plasman na međunarodno tržište. Pored toga je ostvario suradnju s autorima koji mogu ovaj koncept dosljedno izvesti čime projekt ima visok stupanj umjetničko operativne izvedivosti.
Go Home Annie
Go Home Annie je horor igra iz prvog lica smještena u postrojenje SCP Fondacije na neodređenoj lokaciji u Žumberačkom gorju. SCP Fondacije je popularna fiktivna organizacija koja se bavi nadnaravnim događajima. Kroz autentične hrvatske motive i originalne elemente igrivosti ova igra stvara upečatljiv horor dojam. S obzirom na iskustvo tima, te vješto kombiniranje nekoliko autorskih doprinosa vjerujem da projekt treba podržati
KiddoLand
Edukativna videoigra za djecu mlađe dobi u kojoj mali igrači prate simpatična čudovišta kroz razne avanture. Djeca pomažu čudovištima dovršiti razne izazove čime je edukativan karakter kaširan kroz igru i pomaganje. Brojni izazovi adekvatni za ciljanu dob omogućuju da čudovišta evoluiraju u svoja naprednija stanja što pojačava osjećaj napretka kako u igri tako i u sposobnosti mladih igrača u rješavanju zadanih izazova.