Odvjetnik Vlaho Hrdalo, u IT zajednici poznat i kao predsjednik udruge UBIK koja se bavi blockchainom i kriptovalutama, požalio se danas na probleme s radom sustava e-Komunikacija.
Riječ je o sustavu koji je s kao pilot započeo s radom 2018. godine, a prvi korisnici bili su odvjetnici. U 2020. godini je sustav proširen i na komunikaciju s tvrtkama, ali je i dalje primarno online alat za odvjetnike.
Hrdalo se požalio kako je sustav loš, nelogičan i zastario, a uz sve to danas ne funkcionira već 12 sati.
"Ova situacija je vrlo nezgodna kad se nefunkcioniranje poklopi s primjerice zadnjim danom roka za slanje žalbe, jer će ona biti odbačena ako bude poslana nakon roka. U Zagrebu je ta smetnja otklonjiva, jer pošta u Branimirovoj radi od 0 do 24, ali odvjetnik na nekom otoku na kojem pošta radi do 12 sati može biti uskraćen na pravo za žalbu, a stranka oštećena jer sustav ne funkcionira." - rekao je Hrdalo za rep.hr
Hrdalo je za svaki slučaj sustav osim na Macu pokušao koristiti i na PC-u i u više browsera, ali on trenutno ne radi u niti jednom.
U jednom trenutku poslao je i mail podršci sustava i u roku 40 minuta dobio odgovor kako su trenutno prisutne poteškoće u OIB čvoru Ministarstva financija te se radi na njihovom otklanjanju.
MINISTARTVO: Suci imaju uvid u nedostupnost sustava
Prilikom objave članka rep.hr je poslao upit Ministarstvau pravosuđa i uprave iz kojeg je ubrzo stigao odgovor iz kojeg se može vidjeti kako nedostupnost sustava ipak ne ugrožava ničija prava. Njihov komentar prenosimo u cijelosti:
"Člankom 17. Pravilnika o elektroničkoj komunikaciji (NN 5/2020) predviđeno je postupanje u slučaju kada je sustav eKomunikacija nedostupan korisniku dva sata prije isteka roka za podnošenje podneska. Rok za predaju podnesaka produžuje se za jedan dan od trenutka dostupnosti sustava.
Korisnik je u tom slučaju dužan prijaviti nemogućnost slanja podneska na adresu elektroničke pošte eKomunikacija@mpu.hr, što je i navedeno u korisničkim priručnicima.
Ministarstvo pravosuđa i uprave objavljuje podatke o periodima nedostupnosti na početnoj stranici eKomunikacije.
Nadležni sudac ima mogućnost uvida u periode nedostupnosti i na zahtjev korisnika sustava (odvjetnika, vještaka i dr.) će produljiti rok korisniku."