Danas je bio ključan dan za sve građane koji u 2022. godini žele nabaviti električni automobil.
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost jutros u osam sati otvorio je natječaj za subvencioniranje kupovine energetski učinkovitih vozila, a već nakon jedne minute rezervirano je gotovo 30 posto sredstava. Ukupni broj prijava po prodajnom mjestu varirao je od samo pet prijava za one salone sa slabijim rezultatom pa do sveukupno 60-ak prijava za uspješnije prodajne salone.
Iznos koji se dodjeljivao po električnom automobilu iznosio je 70.000 kuna ako to ne premašuje 40 posto vrijednosti vozila, a više informacija o natječaju i kategorijama vozila koja su se mogla subvencionirati može se pronaći u ranijim člancima na rep.hr-u na tu temu
Za ovogodišnji natječaj osigurano je 103,3 milijuna kuna za fizičke i pravne osobe, čime se očekivala subvencija od oko 1.860 vozila, te još pet milijuna kuna za javni sektor.Već nakon 30 minuta rezervacije su dosegle 99 posto ukupnih sredstava.
S obzirom na to da je svako prodajno mjesto energetski učinkovitih vozila moglo dobiti po samo jednu aplikaciju za prijave svojih kupaca, brojevi prijava po prodajnom salonu su uvelike razlikuju. Tako su prodajni saloni sa slabijim rezultatom uspjeli prijaviti samo 5-6 vozila u navedenih 50 minuta trajanja natječaja, dok su uspješniji saloni uspijevali odraditi od 40 do čak 60 prijava po prodajnom mjestu.
Udruga za e-mobilnost Strujni krug napravila je kratki upitnik za svoje članove te se njime pokazalo da su veliki prodajni saloni imali veće probleme jer su na jednu aplikaciju imali znatno veći broj narudžbi koje je bilo potrebno prijaviti u kratkom roku, dok se čini da su pojedini manji prodajni saloni imali problema sa slabijom pripremom jer nisu uspjeli ni znatno manji broj vozila prijaviti u navedenom roku.
„Poticaji za električna vozila su rezervirani u kratkom roku i moramo priznati da su neki prodajni saloni oduševili brzinom prijave, ali s druge strane, postoje i brojni prodajni saloni koji su imali vrlo malo prijava. Još je rano govoriti je li problem bio u slaboj pripremi ili tehničkim poteškoćama, ali to bismo svakako htjeli istražiti u narednim danima“, rekao je Hrvoje Prpić, predsjednik udruge Strujni krug.
Priprema za ovogodišnji natječaj Fonda je bila važna i kod kupaca, a pogotovo kod pravnih osoba koje su morale pripremiti znatno više potrebnih dokumenata za prijavu. Iz udruge Strujni krug ističu da su svoje članove pripremali i nekoliko mjeseci unaprijed prema pravilnicima prošlogodišnjeg natječaja te da se isto isplatilo jer je gotovo dvije trećine članova uspješno prijavljeno za poticaje bez obzira na kratko trajanje samog natječaja.
Krajem 2021. godine u Hrvatskoj je bilo registrirano sveukupno 3.054 električnih osobnih i dostavnih vozila, a s obzirom na izdvojena sredstva Fonda ove godine, očekuje se da bi se 2022. godina mogla završiti s 5.000 registriranih električnih vozila. „S obzirom na trenutno stanje u automobilskoj industriji, vjerujemo da će udio prodaje električnih vozila u sveukupnoj prodaji novih vozila porasti na četiri posto, što je još uvijek ozbiljan rast“, pojasnio je Hrvoje Prpić iz Strujnog kruga.