Mate Rimac predstavio financijske rezultate, proizvodnju, budući kampus i druge planove

Mate Rimac predstavio financijske rezultate, proizvodnju, budući kampus i druge planove

Osnivač Rimac automobila Mate Rimac objavio je jednosatnu video prezentaciju u kojoj je na vrlo transparentan način predstavio stanje u tvrtki, njezine planove i detalje vezane uz proizvodnju.

PROSJEČNA PLAĆA 10.500 KUNA, RIMČEVA GOTOVO 35.000 ((VIDEO 3:23)

Prvi dio prezentacije Rimac je posvetio zaposlenicima i njihovim plaćama. Tvrtke Rimac i Greyp zajedno imaju preko 900 zaposlenih, odnosno 759 zaposlenih, 70 studenata i 10 vanjskih suradnika u Rimcu i 69 zaposlenih, dva studenta i dva vanjska suradnika u Greypu. Njihova prosječna plaća iznosi oko 10.500 kuna neto bez dodataka za prijevoz i smještaj. Rimac je rekao kako želi i veće plaće kako bi bili konkurentni na međunarodnom tržištu rada, a otkrio je i kako njegova plaća iznosi gotovo 35.000 kuna neto, ali i istaknuo kako trenutno nema drugih financijskih beneficija, a i investicije koje su dolazile koristio je isključivo za daljnja ulaganja u firmu.

2019. GODINU RIMAC AUTOMOBILI ZAVRŠILI S DOBITI (VIDEO 8:20)

Rimac automobili 2019. godinu završili su s 23,55 milijuna eura prihoda i 1,41 milijun eura dobiti, što predstavlja snažan rast prihoda i napredak u odnosu na 2017. i 2018. godinu kad je ostvaren gubitak. Trenutno mu je teško prognozirati kako će završiti 2020. godina, prvih šest mjeseci je bilo teško, no rast u odnosu na 2019. godinu još nije isključen, jer je trenutno teško predvidjeti hoće li se neki poslovi realizirati u ovoj ili u sljedećoj godini.

Predstavljajući stanje, Rimac je u par navrata prikazao i izvore informacija kako bi izbjegao uobičajene "zašto bi vjerovali Mati" primjedbe. Prikazao je i koliko novca firma uplaćuje državi te kako je to znatno veći iznos od onoga koji dobiva u potporama od Hrvatske i Europske unije.

Što se udjela tiče, najveći je Rimčev koji iznosi 45 posto, Camel Group ima 18 postotni udio koji je svojevremeno kupio za 27 milijuna eura, 15 postotni udio ima Porsche, a Hyundai i Kia gotovo 14 postotni za koji su dali 64, odnosno 16 milijuna eura. Firma ima i više manjih suvlasnika, a barem jedan od njih nedavno je prodao svoj udio po znatno većem iznosu od onog po kojem ga kupio.

"Želim da ti ljudi koji su dali dio sebe, dobar dio živaca i kose da imaju nešto i osobno" - rekao je Rimac i pojasnio kako će u budućnosti i neki zaposlenici dobiti udjele u firmi, kako bi nagradio njihov trud zahvaljujući kojem se firma razvila.

Biznis model tvrtke obuhvaća razvoj vlastitog automobila, koji mora biti profitabilan sam za sebe, razvoj tehnologije, komponenti i sustava za druge proizvođače te Greyp kao odvojenu priču. Istaknuo je kako kroz ono što rade za druge dobiju skaliranje, jer neke stvari ne bi mogli napraviti da ih rade samo za mali broj vlastitih automobila.

Nabrojio je i pet velikih ciljeva: biti lideri u području električnih automobila, u području električnih pogona visokih performansi, biti profitabilni i imati pozitivan novčani tijek, pronaći lijepu lokaciju i biti najbolji poslodavac.

C_TWO ĆE NA TRŽIŠTE IZAĆI POD DRUGIMA IMENOM (VIDEO 20:05)

Ljubiteljima automobila najvjerojatnije je najzanimljiviji dio videa u kojem Rimac predstavlja niz detalja vezanih uz proizvodnju automobila kojem je jedna od funkcija demonstracija mogućnosti tehnologija tvrtke.

Rimac C_TWO privremeni je naziv automobila koji ima najbrže ubrzanje na svijetu te je globalno certificiran i homologiziran. Rimac je ispričao i detalje s raznih vrsta testiranja koje je automobil morao proći tijekom svog razvoja. To je uključivalo testiranja u zračnom tunelu i cijeli niz crash testova, ali i neki niz manje poznatih testova poput testiranja na elektromagnetske smetnje. Puno detalja o tome može se naći i na transparentnom YouTube kanalu tvrtke koja razvija i sustav autonomne vožnje koristeći uglavnom vlastitu elektroniku.

Rimac C_TWO prvi je put predstavljen kao show car na Ženevi 2018. godine te na drugim sajmovima na kojima je prikazan isti automobil ali prebojen u drugu boju. U tom trenutku automobil još nije bio sasvim razvijen, što je uslijedilo kasnije tijekom testova, a finalna verzija trebala se prikazati ove godine, ponovno u Ženevi, no to je odgođeno jer je sajam otkazan zbog epidemiološke situacije. Nije još poznat datum kad će auto biti predstavljen pod novim imenom koje Rimac nije htio otkriti, no čekanje je imalo i svoje pozitivne strane jer je automobil u međuvremenu dobio dodatna poboljšanja. 

ČETIRI OD PET HIBRIDNIH HYPER AUTOMOBILA IMA RIMČEVE BATERIJE (VIDEO 53.08)

Nakon razvoja raznih prototipova u početku, Rimac automobili krenuli su u serijske projekte za druge proizvođače, odnosno radu na autima koji su na cesti u malim serijama. To je uključivalo baterije, platforme, ali i neke projekte koji ne smiju biti javno objavljeni. Plan je ići prema serijskoj proizvodnji, no to je dugotrajan proces.

"Ne znam za slučaj da je firma iz garaže u deset godina postala dobavljač ključnih komponenti" - rekao je Rimac i komentirao kako za druge proizvođače primarno razvijaju baterijske sustav i pogon, ali i infotainment, elektroniku, autonomnu vožnju i connectivity. Po njegovoj procjeni, od pet hibridnih hypercarova na tržištu četiri imaju njihove baterije.

KAMPUS ZA 2300 ZAPOSLENIH IMAT ĆE ČAK I VETERINARE (VIDEO 1:01.04)

Rimac automobili trenutno se nalaze na osam lokacija, što uključuje Sloveniju i Englesku, a u taj broj nije navedena i Kina. 2022 godine planiraju završiti kampus, koji bi na 100.000 kvadrata imao mjesta za 2300 zaposlenih, a osim očekivanih prostora namijenjenih razvoju, istraživanju, proizvodnji i testiranju, uključivao bi i edukacijski centar, hotel, restoran, vrtić, proizvodnju organske hrane, a čak i veterinare za kućne ljubimce zaposlenika. .

Na kraju videa, Rimac je podsjetio kako tvrtka poput njegove pomaže i u razvoju drugim hrvatskih tvrtkama, pa je primjerice dovođenje Porschea pomoglo u tome da je ta tvrtka s Infinumom pokrenula tvrtku Porsche Digital Croatia.