Dok se u Hrvatskoj nagađa koje godine će biti razvijeni Rimčevi robotaksiji, američki već voze po ulicama, no nisu spremni na sve sigurnosne scenarije.
Najbolji primjer je ovomjesečna nesreća koja je poslužila kao povod za prekjučerašnje izdavanje suspenzije dozvola za vožnju Cruise taksija bez vozača. Izdao ju je Kalifornijski ured za motorna vozila, koji ju je obrazložio nedovoljnom sigurnosti, krivim prikazivanjemem informacija o sigurnosti i rizikom za testiranje (bez vozača) na javnim površinama.
Više medija među kojima i Techcrunch pojasnili su kako je u navedenoj nesreći na pješakinju prvo naletio automobil s vozačem nakon čega je onda odbačena pred Cruiseov robotaksi. Robotaksi je potom zakočio i naletio na pješakinju, ali je nakon toga nastavio sporu vožnju preko pješakinje koja je ostala zaglavljena ispod vozila još 6-7 metara. Kako bi je izvukli pješakinju koja je dobila ozljed opasne po život, vatrogasci su morali podići robotaksi. U cijeloj priči sporno je i ponašanje tvrtke koja u prvoj verziji nije dala potpunu snimku događaja kako se ne bi vidjelo da je automobil nastavio voziti preko pješakinje.
Nije određeno koliko dugo će suspenzija biti na snazi.
Navedeni incident samo je jedan od pokazatelja da je svijet još daleko od potpuno autonomne vožnje. Gavin Jackson, CEO tvrtke Oxa koja se bavi autonomnom vožnjom, nedavno je na Google Cloud Next konferenciji u Londonu rekao kako industrija još jako dsleko od trenutka u kojem će autonomna vozila moći parirati vozilma s vozačima. Dodao je i kako će biti potrebna još desetljeća razvoja kako bi vozila bez vozača mogla doći do tog stupnja da putnika mogu odvesti bilo gdje.