U hrvatskoj IT zajednici pojavila se informacija o tome kako je uzrok današnjih problema Hrvatskog Telekoma najavljeni hakerski napad, no u samoj tvrtki negiraju tu mogućnost.
Problemi o kojima je rep.hr već pisao obuhvaćaju dostupnost mobilnih i fiksnih linija koje su u stalnim ili povremenim prekidima u cijeloj Hrvatskoj, a nisu izuzeti niti brojevi hitnih službi kao što su 112, 193 i 194. Posebno je zanimljivo to što su neke savezne države u SAD-u jučer također imale problem s nedostupnosti 112 broja, o čemu je danas pisao CNN. Dio ljudi povezao je probleme američkih službi s problemima koje je imala Microsoftova 365 usluga u Cloudu, a čini se da je bilo i slučajeva nefunkcioniranja mobilnih linija u nekim mjestima poput Redmonda.
Na raniji upit rep.hr-a, Hrvatski Telekom odgovorio je kako do povremenih poteškoća pri uspostavi glasovnih poziva u mobilnoj i fiksnoj mreži HT-a dolazi zbog problema na signalnim čvorovima i najavio normalizaciju telekomunikacijskog prometa u najkraćem mogućem roku.
Na novi upit u kojem smo tražili precizan odgovor na pitanje radi li se o hakerskom napadu i kada se točno očekuje razrješenje problema, Hrvatski Telekom odgovorio je na sljedeći način:
"Riječ je o poteškoćama koje nisu posljedica hakerskog napada. Uzrok današnjih poteškoća je sistemska greška te je identificiran problem u funkcioniranju čvorova koji usmjeravaju signalne poruke zadužene za uspostavu poziva. Iako su čvorovi georedundantni, dolazi do preopterećenja, što nije uobičajena situacija, te radi toga dolazi i do poteškoća u uspostavi glasovnih poziva u mobilnoj i fiksnoj mreži. Dobavljač i naš stručni tim intenzivno rade na rješavanju ovih poteškoća te očekujemo normalizaciju prometa u što kraćem roku. Još jednom se ispričavamo svim korisnicima radi trenutnih poteškoća i nastalih neugodnosti te ljubazno molimo za strpljenje i razumijevanje."
Update: U 17 sati HT se ponovno oglasio s priopćenjem koje je poslao medijima:
"Tehnički kvar koji je prouzročio problem u uspostavi fiksne i mobilne govorne usluge uočen je u 10:15 sati i trajao do 16:15 sati. Uzrok kvara je neregularno ponašanje sustava za prijenos signalizacijskih poruka za uspostavu govornih poziva uslijed softverske greške. Zbog kompleksnosti sustava i specifičnosti kvara, koji se po prvi puta manifestirao u ovom obliku, otklon kvara trajao je 6 sati, a u njegovo rješavanje bili su uključeni stručnjaci Hrvatskog Telekoma, Deutsche Telekoma te glavnih dobavljača sustava: Nokia, F5 i Metaswitch.
Nakon otklona kvara počeo je proces normalizacije usluga, a prioritet je stavljen na hitne službe koje sada funkcioniraju bez poteškoća, potom poslovne korisnike, a nakon toga slijede privatni korisnici. Potpuna normalizacija telekomunikacijskog prometa očekuje se uskoro.
Još jednom se ispričavamo svim korisnicima radi poteškoća i neugodnosti koje su imali."