Intervju – IRENA DOMJANOVIĆ: Nije važno fokusirati se na alat, nego na rješavanje ciljeva

Intervju – IRENA DOMJANOVIĆ: Nije važno fokusirati se na alat, nego na rješavanje ciljeva

Salesforce, vodeći svjetski alat za upravljanje odnosima s klijentima, nudi velike mogućnosti korisnicima, ali i partnerima koji ga zastupaju.

Prepoznalo je to krajem 2019. godine i troje hrvatskih menadžera, koji su slovenskom Agilconu, najjačem Salesforce partneru u regiji, predložili zajedničko osnivanje tvrtke u Hrvatskoj. Hrvatski Agilcon sada posluje već godinu dana i trenutno je u fazi širenja i traženja novih zaposlenika, što je poslužilo kao povod za razgovor s Irenom Domjanović, managing partnericom u Agilconu.

Irena, možete li nam prvo ukratko predstaviti slovenski Agilcon?
Naravno. Riječ je o firmi koju su prije deset godina u Sloveniji osnovala tri entuzijasta, a nastala je na ideji novog i modernog. Tvrtka je prepoznala Salesforce tehnologiju i na toj platformi razvila svoj prvi proizvod - Gecko HRM – aplikaciju za upravljanje ljudskim resursima. Nakon toga krenula je daljnja specijalizacija prema Salesforceu, što je uključivalo korištenje Salesforcea za marketinšku automatizaciju i druge projekte, ali i dobivanje niza Salesforce certifikata. Trenutno ih imamo preko 100, a neke od njih ima samo nekoliko tvrtki u cijeloj Europi. Danas Agilcon ima gotovo 70 zaposlenika i najveći je Salesforce partner u regiji.

Hrvatsku priču započeli smo Branko Banjeglav, Senad Kulenović i ja. Bavili smo se consultingom, prodajom, digitalnom transformacijom i klijentima smo pomagali u odabiru tehnologije evaluirajući sve važnije alate, pri čemu smo Salesforce prepoznali kao top alat za CRM. Zaključili smo da je Salesforce u Hrvatskoj nedovoljno prepoznat, a nakon što smo proučili stanje na tržištu, slovenskom Agilconu smo izložili ideju o pokretanju zajedničke firme u Zagrebu. Dosta brzo smo našli zajednički jezik i u siječnju 2020. osnovali firmu koja osim Hrvatske pokriva i Srbiju, BiH, Crnu Goru i Albaniju.

Kako je prošla prva godina?
Po pitanju poslovnih rezultata, godina je bila izvrsna. I zbog novih klijenata i po pitanju prihoda. Naravno, sama 2020 je bila izazovnija nego smo očekivali s obzirom da je ubrzo nakon pokretanja tvrtke došla i epidemija koronavirusa i promjena načina rada i hrpa drugih novih i izazovnih okolnosti. 

Kako je ta situacija utjecala na samo poslovanje?
Morali smo se jako brzo prilagoditi promjeni načina rada. Ušli smo u godinu s velikim planovima, idejom kako ćemo kucati na vrata potencijalnim klijentima, održavati redovite sastanke s kolegama iz Slovenije i onda se sve odjednom preokrenulo.

U biti, danas se rado sjetimo jedne zabavne priče s početka prošle godine kad smo tek pokrenuli tvrtku i počeli s promocijom naših proizvoda. Tri dana prije lockdowna u Hrvatskoj smo imali događaj uživo vezan uz naš Gecko HRM. U sklopu događaja održao se i panel na temu rada na daljinu, koji je i tada bila goruća tema. Svi sudionici panela iznijeli su svoje mišljenje, a na iznenađenje sviju, direktor našeg društva u Sloveniji tada je rekao kako on baš i nije veliki pobornik remote worka jer smatra da je za građenje timskog duha vrlo važan osobni kontakt.

Međutim, kao što svi znamo, odmah nakon toga je nastupio lockdown i remote work više nije bila tema nego realnost. Uz neminovnu početnu prilagodbu pokazalo se kako stvari ipak funkcioniraju. Svi u firmi su zdušno prihvatili nove okolnosti i trudili se konstantno održavati veze. Imamo redovite neformalne meetupe, remote teambuildinge, a na kraju godine imali smo i novogodišnji party online. Tema je bila wine tasting, poštom smo dobili paketić s odabranim vinima, testirali ih, svi su pričali što jedu, enolog je pričao o vinima, bilo je zabave, glazbe, smijeha… Primijetili smo da se mnoge stvari mogu prenijeti u virtualni svijet, ali ipak ne sve.

Unatoč svemu što se 2020. događalo, mi smo prilagodbu napravili brzo i uspješno. To dokazuje i činjenica da smo 2021. započeli objavom zapošljavanja na 7 različitih pozicija.

Full-Stack programer na platformi Salesforce
CRM konzultant
Specijalist za automatizaciju marketinga
Voditelj ključnih kupaca HRM rješenja
Marketing generalist


Mi vjerujemo da ćemo u budućnosti funkcionirati u hibridnom modelu. Remote work je naša stvarnost i budućnost, ali svjesni smo da predstavlja značajan trud za nas kao menadžere i vlasnike jer treba osmisliti načine da se osobne veze i timski duh i dalje stvaraju te treba osmisliti kreativne načine da se one održavaju. Tom izazovu pristupamo s veseljem i uvijek će nam tim i timska suradnja biti prioritet.

Kako su nove okolnosti utjecale na komunikaciju s klijentima?
Prodajni tim sad funkcionira gotovo isključivo online, a kako su i klijenti primorani na to, postalo je normalno. Potpuno je jasno kako će remote i ubuduće biti značajan dio poslovne komunikcije s klijentima. Kad ovo prođe, zadržat  ćemo hibridni način rada u prodaji, kao i u implementaciji. Mi to vidimo kao odličnu priliku da proširimo tržište i radimo s klijentima s kojima možda prije, zbog fizičke udaljenosti, ne bismo radili.

U kojoj ste sad fazi?
Sad smo u fazi građenja tima, jer su porasle potrebe posla. Do sada smo dijelili resurse i oslanjali se na kolege u developmentu iz Slovenije, a sad je vrijeme za gradnju značajnijih operacija u Zagrebu. Trenutno imamo otvorenih 7 pozicija različitih profila, a tijekom 2021. sigurno ćemo još povećavati tim. Aktivno radimo i na akviziciji novih klijenata i s obzirom na interes s tržišta očekujemo velik rast.

Što potencijalne zaposlenike može potaknuti da se prijave na posao u Agilconu?
Mogućnost strelovitog učenja bi možda bio brzopotezni odgovor. No pored toga istaknula bih i rad u internacionalnom timu, na projektima koji predstavljaju tehnološki vrhunac u smislu tehnologija koje koristimo i kompleksnosti projekata koje radimo. Dodatno, inzistiramo na kontinuiranoj edukaciji i polaganju certifikata. Dosta ulažemo u znanje naših ljudi kroz seminare o tehnologiji, mentorstvo, povratne informacije i druge načine da postanu što bolji. 

Mi smatramo da je naša prednost to što radimo s velikim tvrtkama u regiji i naši zaposlenici nisu samo developeri za neke strane klijente već nudimo i pozicije poput konzultanata, prodaje i menadžerske pozicije u propulzivnoj industriji gdje naši mladi talenti mogu ostvariti dobre karijere u svojoj zemlji. Ukratko, ako želite raditi s  vrhunskim tehnologijama i na kompleksnim, zahtjevnim projektima nije potrebno otići iz Hrvatske. Možete se zaposliti u Agilconu. I na kraju, imamo vrlo snažan menadžerski tim u Sloveniji i Hrvatskoj koji kroz direktno mentorstvo aktivno rade na unapređenju kolega, ne samo po pitanju tehnoloških vještina nego i po pitanju usvajanja najboljih poslovnih praksi i znanja.

Imajući sve navedeno u vidu, mišljenja sam da naš kompletan paket, od radne atmosfere do mogućnosti usavršavanja, napredovanja te rada na tehnološki naprednim projektima vrlo privlačan.

Kakav profil ljudi tražite?
Profil naravno ovisi o radnom mjestu, ali načelno - godine nisu bitne, a preferiramo one kojima je tehnologija dio života. Bitan je mentalni sklop. Tražimo pozitivne i otvorene osobe koje su spremne za kontinuirano učenje, kako po pitanju tehnologija i njenih primjena, tako i po pitanju usavršavanja u drugim segmentima poslovanja. Tu doista puno ulažemo, i nastavit ćemo ulagati.

Kad govorimo o konkretnim pozicijama, kao na primjer, kod specijalista za automatizaciju marketinga trebamo kombinaciju poslovnih i tehničkih vještina. Od CRM konzultanta očekujemo određeno iskustvo na CRM ili ERP sustavu, bilo s tehničke, bilo s poslovne strane. Jednako tako i od prodaje tražimo usvajanje tehničkih znanja i pojmova jer vjerujemo u konzultativnu prodaju i podršku u svakom trenutku našeg odnosa s klijentom.

Kakvi su vam planovi za budućnost?
Prije svega, naš cilj je nastaviti s usavršavanjem našeg tima u modernim tehnologijama kako bismo svojim klijentima pružali vrhunsku uslugu i savjet. Želimo izgraditi jaku organizaciju u Hrvatskoj i očekujemo veliki rast tima u narednom razdoblju. Dodatno, planiramo i otvaranje podružnice u Beogradu. Sa strane tržišta, puno ćemo raditi na edukaciji o CRM-u, automatizaciji marketinga, tehnologijama za vođenje procesa u području upravljanja ljudskim resursima i o mnogim drugim poslovnim i tehnološkim temama. Posljedično, očekujemo i značajan rast prihoda i broja klijenata. Veselimo se razdoblju pred nama i nadam se da ćete nas pratiti i dalje.