Hrvatski građani na Internetu najviše kupuju odjeću i sportsku opremu, drugo mjesto zauzimaju knjige i časopise, a treće loto i klađenje.
Podaci su to iz izvještaja Državnog zavoda za statistiku o uporabi ICT-a u kućanstvima i tvrtkama za prvo tromjesečje 2011. godine. Prema tim podacima, 64 posto kućanstava posjeduje osobno računalo, dok ih pristup Internetu ima 61 posto. Kad su u pitanju tvrtke, njih 96 posto koristi računala, dok ih 95 posto ima pristup Internetu.
Podaci o namjeni uporabe Interneta kod domaćinstava pokazuju kako se znatan broj ljudi tako informira (76 posto čita portale i druge izvore informacija), informira se o proizvodima i uslugama (74 posto), traži informacije o zdravlju (61 posto), a dosta ih koristi i društvene mreže (55 posto). Internet se koristi za još niz različitih namjena, među kojima su e-bankarstvo koje koristi 35 posto Internet korisnika, te kupnja proizvoda i usluga koju je obavljalo 17 posto surfera - što je tri posto više nego u istom razdoblju 2010. godine.
Donja tablica prikazuje listu najtraženijih proizvoda i usluga.
Proizvodi i usluge | Postotak |
Odjeća i sportska oprema | 33% |
Knjige, časopisi, novine i edukacijski materijal | 27% |
Lutrija i klađenje | 21% |
Kućne potrepštine | 20% |
Elektronička oprema (uključujući kamere) | 16% |
Dijelovi za računala (hardver) | 16% |
Putovanja i smještaj | 14% |
Ulaznice za priredbe | 12% |
Softver (uklj. računalne igre) | 10% |
Ostalo | 10% |
Filmovi i glazba | 9% |
Telekomunikacijske usluge | 7% |
Živežne namirnice | 6% |
Vrijednosni papiri, osiguranje, fin. usluge | 2% |