Četiri pozitivne izvozničke priče ispričane na sinoćnjem GDi panelu u zagrebačkom hotelu Westin pokazale su da je uz malo sreće i tvrdoglavosti moguće uspjeti i iz Hrvatske.
Bio je to prvi takav događaj koji je organizirala GDi Gisdata, jedna od najvećih hrvatskih softverskih tvrtki koja i sama više od polovice prihoda ostvaruje izvozom. Sve je započelo obraćanjem predsjednika Uprave te tvrtke Borana Lončarića, nakon čega su priče o svom uspjehu ispričali predsjednik uprave Spana Nikola Dujmović, jazz glazbenik Igor Geržina, pokretačica časopisa Putovanja za dvoje Damjana Domanovac i direktor proizvoda i cloud usluga Leon Šagovac u ime same GDi Gisdate.
Nikola Dujmović koji je prije dvije godine dao
intervju za rep.hr ovaj put je naveo svoja iskustva s inozemnim partnerima i otkrio kako je prihod njegove tvrtke zadnjih godina rastao i zbog toga jer inozemne tvrtke vjeruju da će ih IT izvući iz krize pa kod njih ne prevladava stav hrvatskih tvrtki koji bi se mogao opisati riječima "nema novaca, održavanja ćemo plaćati, ali nećemo raditi ništa novo". Dujmović je rekao kako trenutno u Hrvatskoj nema ni dovoljno kvalificiranih ljudi za dalje zapošljavanje zbog čega njegova tvrtka ni ne uzima sve poslove koji im se nude na globalnom tržištu. A poslove su ugovarali diljem svijeta, pa tako i u Kini. Suradnji s tom državom znatno je pomogla činjenica da je kineska studentica koja zna hrvatski jezik sama došla kod njih na praksu, što im je po 'studentskoj cijeni' olakšalo suradnju. Sličan savjet o angažiranju stranih studenata prilkom izlaska na tržišta neengleskog govornog područja mogao se nedavno čuti i na
zadnjem druženju članova udruge CISEx.
Damjana Domanovac iz studija Damjana ispričala je priču o svom časopisu Putovanja za dvoje, zanimljivom po tome što je nastao u Hrvatskoj dok su strana izdanja nastala na osnovu franšize. Putovanja za dvoje trenutno izlaze u Sloveniji, Srbiji, Francuskoj, Bosni i Hercegovini i na njemačko-austrijskom tržištu, a izgledno je da će ove godine sklopiti još franšiza u drugim državama. Govoreći o zaštiti intelektualnog vlasništva, Domanovac je upozorila kako ona na stranim tržištima nije jeftina, kao ni popratni troškovi poput pretraživanja registra s imenima koju jednom prilikom nisu htjeli platiti što je završilo još većim troškovima zbog potrebe promjene imena koje je netko već rezervirao.
Glazbenik
Igor Geržina ispričao je kako je njegov kolega objavio televizijsku snimku njihovog koncerta na Youtubeu, što je rezultiralo pozivom jedne radijske postaje iz SAD-a koja je htjela puštati njihovu glazbu. Iako tada nisu imali druge snimke svog koncerta, uspjeli su dogovoriti buduću suradnju, pa se tako njihova glazba može čuti diljem svijeta.
"Prodaja CD-ova je jako pala, ali se otvorilo područje legalnog downloada i streaminga" - rekao je Geržina koji je otkrio kako su njegovi prihodi iz ta dva područja danas izjednačeni. Internet, Facebook i svi servisi koji pomažu da se glazba distribuira globalno po njegovom mišljenju predstavljaju šansu za lokalne glazbenike.
Leon Šagovac iz GDi Gisdate ispričao je nekoliko iskustava iz rada tvrtke na stranim tržištima - od savjeta kako je u Abu Dhabiju dobro imati lokalnog partnera, pa do toga kako su posao u Cipru dobili bez nekog marketinškog truda s obzirom da su se naručitelji sami javili. Na njega se nadovezao Lončarić koji je rekao kako se nada da je panel pokazao "it can be done" stav te je kao pozitivnu naveo i priču o dubrovačkoj tvrtki
dt-travel koja je organizaciju američkog kongresa u Dubrovniku dobila samo na osnovu činjenice da su odgovor s detaljnom ponudom poslali u roku od samo tri i po sata od primitka maila s upitom iz New Yorka.
Po završetku panela Lončarić je dodijelio priznanja dijelu tvrtki korisnika GDi GIsdata usluga iz Hrvatske, regije i svijeta nakon čega je uslijedio jazz koncert Igora Geržine.