Gartnerov Vendor Briefing donosi savjete i moguće uvrštenje u analize

Gartnerov Vendor Briefing donosi savjete i moguće uvrštenje u analize

Gartnerov događaj namijenjen prvenstveno izvršnim direktorima tehnoloških tvrtki održao se jučer u Wespa prostorima u Zagrebu.

Ključni dio događaja bio je panel o Vendor Briefingu - svojevrsnom pitchu na kojem predstavnici tvrtki Gartnerovim analitičarima predstavljaju proizvode, usluge i/ili poslovne strategije kako bi se oni upoznali s tržištem. Gartnerovi analitičari poznati su po svojim neovisnim analizama kao što su Magic Quadrant - prikazu vodećih igrača u raznim područjima, Market Guide - prikaz vodećih igrača u novim područjima i Cool Vendor - prikazom manjih tvrtki prisutnih u nekom području. Sam briefing je besplatan kao i moguća pojavljivanja u Gartnerovim neovisnim analizama, a susret s odabranim analitičarima na briefingu ovisi o njihovoj zainteresiranosti.

Panel je vodio Gartnerov Ivan Maglić, sudjelovali su CEO NEOS-a Davorin Capan, CEO SysKita Toni Frankola, CEO Microblinka Igor Strejček i CEO Multicoma Zoran Vujčić.

Vendor Briefing korak je prema uvrštenju u Gartnerove analize

Na pitanje o tome kolika treba biti zrelost tvrtke da bi sudjelovala na Vendor Briefingu, okupljeni su se složili da je poželjno imati par godina iskustva s određenim proizvodom, no bilo je situacija i da se ode ranije, a o sudjelovanju odlučuje i Gartner koji pregledava prijave.

"(Prijavite se) kad budete htjeli da svijet zna da ste tu" - rekao je Maglić.

"Što je veća firma, veća je šansa da prije Googlea koristi Gartner" - rekao je Frankola govoreći o korisnosti Gartnera za povezivanje s klijentima i dodao kako se to posebno odnosi na američke tvrtke. SysKitovi proizvodi već su uvrštavani u Gartnerove analize, a rep.h nedavno je pisao i o uvrštenju SysKitovog proizvoda u Market Guide za SaaS management platforme.

Susret s analitičarima otvara nova saznanja

Osim što je briefing koristan jer predstavlja korak do pojavljivanja tvrtki u spomenutim analizama, koristan je i jer jer pitanja i savjeti iskusnih analitičara tvrtkama pomažu da bolje sagledaju svoj proizvod, usluge ili strategije te donesu određene odluke. Strejčak je primjerice rekao kako su nakon razgovora s analitičarima donijeli odluku o gašenju proizvoda u području u kojem nisu bili toliko iskusni, Frankola da je razgovor s analitičarom pomogao u trasiranju prema boljem rješenju a Capan da je pomogao u rješavanju nekih pitanja vezanih uz određivanje cijene. Vujčić je pohvalio i pripreme za Gartnerovu konferenciju na kojoj je Multicom sudjelovao kao sponzor, s obzirom da se teme i raspored dobiju pola godine prije događaja, a nakon toga i redovite tjedne informacije. Po njegovom iskustvu i ispunjavanje raznih upitnika također je dobro i korisno. 

Najuspješnije tvrtke pivotiraju više od drugih

Online predavanje francuskog analitičara Igora Marchala također je bilo zanimljivo, a govorilo je o pivotiranju, odnosno promjenama smjera razvoja radi prilagođavanja potrebama tržišta. Marchal je naveo devet pivoting strategija i za svaku naveo primjer poznatih tvrtki koje su je koristile. Android je primjerice prije bio operativni sustav za fotoaparate, a tek nakon Googleove akvizicije upotrijebljen je kao operativni sustav za pametne telefone i iskoristio sav svoj potencijal. Prema anketi provedenoj na 222 tehnološka CEO-a, najuspješnije tvrtke pivotiraju više od drugih.