HŽ Putnički prijevoz objavio je u srijedu rezultate natječaja za godišnji najam softvera vrijedan 750.000 kuna plus PDV.
Riječ je o najmu programskog mobilnog i web rješenja za izvršenje i evidenciju rada strojnog i vlakopratnog osoblja i praćenja rada željezničkih vozila koji po treću godinu za redom pruža tvrtka Blue Intelligence. Vlasnici navedene tvrtke su vlasnik obrta Processor Media Deni Borovac i Oliver Krilić, koji je, između ostalog, prije desetak godina bio član Uprave HŽ Hrvatske željeznice holdinga te predsjednik Nadzornog odbora Tvornice željezničkih vozila Gredelj.
Prema podacima Digitalne komore, Blue Intelligence je u 2019. i 2020. godini imao zanemarive prihode i troškove, dok je 2021. godine imao 2,71 milijuna kuna prihoda, 58 tisuća kuna troškova i 2,65 milijuna kuna dobiti. U 2021. godini tvrtka nije imala zaposlenih.
Na rep.hr-ov upit mailom, Krilić je pojasnio kako je to već treći ugovor za najam koji je Blu Intelligence potpisao sa HŽPP-om i pojasnio kako je HŽPP po isteku svakog ugovora imao dodatnih zahtjeva za proširenjima funkcionalnosti, broja korisnika i obimom procesa rada. Naziv sustava je Mini Logis, a izradila da je upravo tvrtka Blue Intelligence.
Na pitanje o mogućim drugim korisnicima sustava, odgovorio je kako su to tvrtke Kombinirani prijevoz (čiji je on suvlasnik, op.a.), InRai S.p.A. – Italia – glavna podružnica Zagreb, HŽ Cargo, Ferest Rail S.p.A. – Udine – Italia i
SŽ – Tovorni promet - Ljubljana. Svi pojedini programi su prilagođeni svakom pojedinom kupcu, dopunjeni posebnostima koje kupac zahtjeva u okvirima zakonske željezničke regulative, te specifičnosti područja poslovanja same tvrtke - korisnika.
Na pitanje koje je poslove, odnosno proizvode i usluge Blue Intelligence obavljao do sada, odgovorio je kako je riječ o projektno osnovanoj tvrtki za izradu softverskog rješenja za željezničke teretne i putničke kompanije - prijevoznike te organizatore željezničkih prijevoza. Sustavi se sastoje od izrađenog web i mobilnog sučelja vezanog na zajedničku platformu. Sve poslove koje smo do sada obavili i obavljamo su vezani za operativno-tehnološko i komercijalno poslovanje željezničkih tvrtki. Poboljšavamo i ubrzavamo operativne poslovne procese željezničkog prijevoznika, generiramo potrebne forme dokumenata za izvršenje operativno-komercijalnih procesa, automatsko praćenje voznog parka, analiza i planiranje potrebnih ljudi i voznih sredstava, automatski izračuni troškova poslovanja i obračuna prijevoza, pravovaljano informiranje korisnika željezničkog prijevoza (putnički ili teretni).
Na pitanje rep.hr-a o činjenici da je tvrtka bez zaposlenih dobila navedeni posao, stručnjak za financijsku forenziku Marko Rakar rekao je kako omjer prihoda i troškova tvrtke u 2021. godini, odnosno činjenica da dobit čini 98 posto prihoda prilično neuobičajen za bilo koju tvrtku, te takva struktura dobiti ima obilježja pranja novca i izbjegavanja poreza. Dodao je i kako je po Zakonu o javnoj nabavi tvrtka koja nema zaposlenih morala u natječaj ući sa zajednicom ponuditelja, jer moraju postojati zaposleni koji pružaju uslugu. Komentirajući inozemne reference, rekao je ds u 2021. godini tvrtka nije imala prihode iz inozemstva, pa su strani korisnici eventualno mogli postojati u 2022. godini za koju podaci još nisu dostupni.
HŽ Putničkom prijevozu Rep.hr je poslao upit jučer u 13:21 uz molbu da navedu kada će odgovoriti ako to ne planiraju učiniti istoga dana. Nikakav odgovor na mail nije stigao, a nije ih bilo moguće ni dobiti u tri jučerašnja i današnja poziva glasnogovornici (na fiksni telefon koji je preusmjeren na nedostupni mobitel op.a.). Ako njihov odgovor na pitanja o funkcionalnostima rješenja i razlozima za izbor modela najma softvera ikada stigne, bit će dodan u ovome članku.