Data Governance, odnosno upravljanja podacima, područje je o kojem se raspravljalo u jućer održanom događaju u organizaciji tvrtke Poslovna inteligencija i tvrtke Informatica.
Naslov događaja bio je Uloga Data Governancea u digitalnoj transformaciji, s obzirom da se htjelo naglasiti kako je upravljanje podacima osnova digitalne transformacije. Ono podatke istovremeno čini sigurnima od hakerskih napada i dostupnima tvrtkama kako bi na osnovu njih moglo donositi bolje poslovne odluke.
Događaj je započeo uvdnim predavanjem analitičara Jeromea Couzyja (linkedin) iz tvrtke Informatica koji je istaknuo vrijednost alata koji tvrtkama mogu pomoći pronaći i koristiti vrijednost podataka.
Nakon njega uslijedila je panel rasprava na kojoj su sudjelovali Chief Data Officer u Unicredit banku BiH Mario Pehar, direktor informatike u Maistri Nebojša Mitrić i članica Uprave Poslovne inteligencije Lidija Karaga.
Mitrić je istaknuo kako kompanije, naročito u Hrvatskoj, imaju gomile podataka jer se kreće od stava "nikad ne znamo za što će nam trebati" te je GDPR utjecao na brisanje onih koji su privatni, no ostali podaci se i dalje gomilaju zbog čega tvrtkama izgleda teško krenuti u Data Governance. Rekao je kako je važno raditi na svijesti kako bi se shvatilo što se time dobiva, a da je u trenutku kad dođe vrijeme za uvođenje ipak potebna pomoć vanjskog partnera kako bi ono prošlo što jednostavnije.
„U suvremenom svijetu, poslovni procesi sve su brži i tvrtke svakodnevno dobivaju velike količine podataka. Kada se tim podacima ne upravlja na optimalan način, odnosno kada se ne odabere prava strategija za pohranu i korištenje tih informacija, tvrtke puno teže napreduju zbog dužih radnih procesa, veće tražene količine podataka i većeg potrebnog prostora za pohranu dodatnih podataka. Data Governance, kao strategija upravljanja već dostupnim podacima, ne samo da od sirovih podataka stvara korisne, vrijedne informacije koje optimiziraju poslovanje tvrtke, već stvara kontekst u kojem je svakom dioniku poslovnog procesa jasno u kojem trenutku i na koji način može koristiti određene informacije za željeni rezultat“, istaknula je Lidija Karaga, članica Uprave Poslovne inteligencije te dodala da je riječ o koraku kojim tvrtke, neovisno o svojoj veličini, optimiziraju svoje poslovanje, smanjuju troškove i osiguravaju informacije kojima raspolažu u svom poslovanju i odnosu prema klijentima.
Data governance je nužan korak da bi kompanije postale istinski data-driven. Kako bi tvrtke mogle donositi bolje i na konkretnim podacima utemeljene poslovne odluke, digitalna transformacija treba podrazumijevati i nadogradnju znanja, procesa i uporabu kvalitetnih, intuitivnih alata koji će omogućiti razumijevanje relevantnih i ispravnih podataka.