Damir Bulić: Radite proizvod u području u kojem nešto već postoji, ali ne valja ništa

Damir Bulić: Radite proizvod u području u kojem nešto već postoji, ali ne valja ništa

Osnivač tvrtke Spectral Core Damir Bulić svojih 20-ak godina iskustva u migraciji baza sažeo je u odlično predavanje koje je održao danas na Cloud Boosted Business konferenciji.

(Damir Bulić - lijevo i organizator konferencije Ivan Čuljak - desno)

Ono je bilo posebno zanimljivo svima koji razvijaju softverski proizvod, s obzirom da je Bulić predstavio svoje iskustvo u razvoju nekoliko proizvoda za database migraciju. Njihov uspjeh na tržištu duguje dijelom i tome što su se pokazali bržim i boljim od konkurenata, no upozorio je i kako to područje ima određene nedostatke. Jedan od njih je to što je teško predvidjeti kad će nekome trebati migracija, pa je teško prepoznati potencijalne kupce.

"Izaberite što ćete raditi i nemojte dodavati puno featurea" - rekao je i pojasnio kako po njegovom iskustvu featurei često ne utječu na prodaju. Njemu se prodaja proizvoda se udvostručila u trenutku kada je napravio bolji UI te kada je eliminirao jednu funkcionalnost koju nitko nije koristio i tako značajno pojednostavnio sučelje.

Poručio je svima da mijenjaju proizvod dok ne počne donositi novac. Jednom kad se to dogodi, dovoljno je slušati korisnike, koji će reći što nije dobro. U trenutku kad proizvod uspije, dodatni potencijal moguće je pronaći u širenju na druge niše

Govoreći o tome što raditi, Bulić je rekao kako za razliku od servisne, u proizvodnoj firmi može raditi i samo jedan čovjek - što je bio njegov slučaj čak 15 godina. "Nemojte raditi mail client. To je B2C, a end useri su škrti. Radite B2B" - rekao je Bulić i upozorio da treba izbjeći korisnike koji će psovati na mail radi proizvode koji su kupili za pet dolara.

Što se izbora područja tiče, preporučio je da se izabere područje u kojem neki proizvod već postoji, ali ne valja ništa. Naime, takvo područje već ima tržište, što znači da postoji i neki broj tvrtki koje žele plaćati takav proizvod. Postojanje kokurencije po njegovom mišljenju olakšava i marketinško-prodajni pristup, jer ne treba kretati od nule, nego se može kopirati konkurencija, odnosno vidjeti što i gdje oni rade kako bi došli do kupaca.

Njegovo iskustvo s najvećim korporacijama pokazalo je kako ih treba izbjegavati jer su preteško okruženje. Konkretno - zbog odlaska ključnog čovjeka suradnja s njima može se ugasiti preko noći, a tu je i niz drugih specifičnosti zbog kojih može biti teško surađivati. 

Za kraj je istaknuo i kako je SaaS model puno bolji od transakcijskog. Njegov nedostatak je da je rast u početku sporiji, ali uvijek ide prema gore i ima kontinuitet koji eliminira stres zbog neizvjesnosti u poslovanju.

Njegova tvrtka Spectral Core trenutno zapošljava šest ljudi, podržava migracije među 48 baza i ima klijente u 98 država.