Istraživanje udruge eCommerce Hrvatske prezentirao je jutros na konferenciji CroCommerce Claudio Kramarić iz Algebre.
Riječ je o istraživanju koje je na uzorku od 198 ispitanika - vlasnika web trgovina - istražilo njihove karakteristike i poslovanje. Većinom se radilo o manjim trgovinama, te gotovo polovica njih od trgovine na webu ostvaruje godišnji promet manji od 300.000 kuna. Za 47,45 posto ispitanih web trgovina je i jedini kanal prodaje koji koriste, no 10,95 posto njih ima u planu otvaranje fizičke trgovine koja po mišljenju struke pozitivno djeluje na kredibilitet web stranice. 27,74 posto njih ima jednu web trgovinu, 13,87 posto dvije do pet, 5,84 posto šest do 15, a njih 5,11 posto 16 ili više.
Web trgovine u Hrvatskoj mali su biznisi i po broju zaposlenih. U 31,39 posto slučajeva ne postoji osoba koja je zadužena samo za svakodnevni rad na web shopu, već se njime bavi postojeći kadar. U 28,47 posto slučajeva to radi više osoba, u 18,98 posto slučajeva vlasnik, a u 18,25 posto slučajeva jedna osoba.
Ako je suditi po vrsti proizvoda koju webovi nude, preko interneta je najlakše prodati tehniku i srodnu opremu. Ta skupina web trgovina bila je najzastupljenija u istraživanju, a slijede prehrambeni proizvodi i FMCG, a na trećem mjestu nalazi se moda. Najviše trgovina - njih 29 posto za dostavu koriste različite dostavljačke kompanije. samo GLS koristi njih 21 posto, Hrvatsku poštu njih 20 posto, Overseas Express njih 18 posto, a vlastitu dostavu organizira njih 12 posto.
Na pitanje o platformi koju njihova web trgovina koristi, 34 posto trgovaca reklo je da koriste custom rješenja, njih 33 posto Wordpress rješenja, njih 14 posto Magento, a njih 12 posto ne raspolaže tom informacijom. Glavni problem u poslovanju predstavljaju im administracija - 42,86 posto, tehnikalije - 22,22 posto, oglašavanje - 19,05 posto, a pronalazak kupca problem je za njih 15,87 posto.