Combisova konferencija otvorena je danas ujutro u Opatiji uz moto "Kompetentnost. Izvrsnost.", a prvo predavanje održala jr prof.dr. Danica Purg, dekanica ugledne IEDC Bled škole menadžmenta.
Analiziranje riječi izgovorenih na raznim poslovnim događajima u zadnjih 20 godina utvrdilo se da je jedna od riječi koja se najčešće koristi promjena, rekla je Purg i dodala kako se često može čuti i izraz inovativnost,
dok su posljednje 3-4 godine prisutne riječi poput nesigurnosti i krize.
"Poduzeća griješe što sada ništa ne rade na razvoju kompetentnosti" rekla je i dodala kako je potrebno dosta raditi i na znanju i povezivanju. Kao primjer navela je njezin posjet BMW-u prije 18 godina koji je već tada imao razvoj i marketing na istom katu zgrade.
Menadžeri padaju na komunikaciji i određivanju prioriteta
Purg je upozorila kako su znanja najpotrebnija na najnižim razinama menadžmenta, a menadžeri na visokim pozicijama u pravilu ne padaju na ispitu znanja već kod loše komunikacije i određivanja prioriteta.
Istraživanje Henryja Mintzberga koji je znao sjediti pored menadžera na visokim pozicijama i pratiti što rade pokazalo je kako oni tek 15 posto vremena provedu baveći se strateškim stvarima dok puno vremena gube na protokol i druge sitnice radeći dvije minute jedno, dvije minute drugo.
Važni su timski rad i networking
Određivanje prioriteta strašno je važno i stvar navike, zbog čega je dobro da se ljudi naviknu na njih dok su još mladi i na nižoj poziciji - rekla je Purg i istaknula kako su vrlo važne karakteristike timski rad i networking. Ona misli kako puno menadžera ne zna raditi timski, a to je strašno važno i može se naučiti. Što se networkinga tiče, potrebno je razlikovati strateški (npr. kad se upozna nekoga kako bi se preko njega došlo do nekog drugoga op.a.) i osobni kroz klubove, alumnije i slično. Za networking je uz strast bitna i hrabrost, jer je nekad potrebno znati otići iz neke skupine, grupe ljudi ili radnog mjesta.
Što se nekih osobina pojedinca istaknula je osobnu energiju, potpunost (vidjeti organizaciju aali i pojedince i njihove interese), orijentiranost na rezultata, kulturnu fleksibilnost, kreativnost, timske vještine, osobnu karizma i posjedovanje sustava pravih vrijednosti, a kao preduvjete za uspjeh strateško promišljanje, proaktivnu orijentaciju i širokom pogledu na tržište (u smislu izlaska na veća tržišta o čemu se u regiji premalo razmišlja).