Combisov chatbot na stranici splitskog Stožera civilne zaštite

Combisov chatbot na stranici splitskog Stožera civilne zaštite

Nekoliko dana nakon Andrije - chatbota Ministarstva zdravstva, svjetlo dana ugledala je i VITA - digitalni asistent kojeg je Splitsko-dalmatinskoj županiji donirala tvrtka Combis.

Drugim riječima, Županija koja kroz svoju inicijativu ICT županija podupire razvoj IT-a, sada je dobila i pomoć od IT zajednice. Kao što je rep.hr već pisao, stranicu splitskog stožera koronavirus.dalmacija.hr razvio je Typeqast, a sada je na toj stranici postavljena i VITA.

VITA je skraćenica za Virtual Intelligence Technology Assistant, a aktivira se otvaranjem prozora u donjem desnom kutu.

Kao i Andrija, nudi izbor između ponuđenih tema, ali i mogućnost komunikacije unosom teksta. Nažalost, ova druga opcija ne nudi najbolje rezultate, pa primjerice na pitanje "Koji grad u županiji je najugroženiji?" odgovara sa "Ja živim u internetu, lijepo mi je! Osim toga, radim non-stop." Ne čudi što je pojavljivanje chatbota zadnjih dana potaknulo i stvaranje njihovih šaljivih verzija

Marko Ćorić, voditelj razvoja poslovanja za područje umjetne inteligencije i velikih skupova podataka u Combisu, istaknuo je kako su Chatbot razvili unutar tjedan dana, a implementacijom na tportalu početkom travnja, realiziran je i prvi korona chatbot projekt u Hrvatskoj. Nakon toga su uslijedili drugi, kako s Combisove strane, tako i od strane drugih IT kompanija. Na projektu su, uz kolege iz Combisa, sudjelovali i njihovi partneri iz tvrtke Erato.

VITA chatbot se oslanja na Microsoft Bot Framework platformu. Chat klijent je Javascript/reactjs, a backend server je Python.  Chatbot VITA svoje podatke crpi sa službene stranice Vlade koronavirus.hr te stranica Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ), zbog čega su podaci aktualni i relevantni, što je od velike važnosti.

"Najveća snaga našeg chat bota, jest to što VITA koristi NLP s podrškom za hrvatski jezik. NLP, odnosno obrada prirodnog jezika je mogućnost da chatbot 'sluša' unos korisnika, obrađuje unos i uparuje konverzacijsku namjeru korisnika i odgovor koji je unaprijed programiran u chatbotu. Dakle, osnovna razlika između VITA-e i drugih chatbotova je drugačiji je pristup komuniciranju. VITA u pozadini ima sustav za obradu prirodnog jezika (s podrškom za hrvatski jezik), a to zapravo znači da mi s VITA-om možemo stvarno čavrljati, a ne se samo informirati tako što ćemo birati gumbiće na odgovore kao što su A, B ili C." - rekao je Čorić. VITA, osim što komunicira s korisnicima, ujedno i uči iz te komunikacije.

PROMO: Rep.hr do 2021. godine želi postati portal s najviše IT oglasa za posao. Pogledajte koja se zanimanja trenutno traže.