Brodosplit gradi električni jedrenjak

Brodosplit gradi električni jedrenjak

Splitsko brodogradilište započelo je danas s izgradnjom putničkog jedrenjaka s motorom na električni pogon.

Jedrenjak dužine 63,5 metara imat će tri jarbola i dva elektromotora ukupne snage 300 kW. Baterije maksimalnog kapaciteta 2300 kWh težit će čak 30 tona. Za usporedbu, kapacitet baterija Renaulta Twingo iznosi 22kWh, dok kapacitet baterija Rimac Nevere iznosi 120 kWh. One će se puniti iz više različitih izvora - iz dvije vertikalne vjetroturbine tijekom mirovanja u luci, iz solarnih panela te sustavom brodskih vijaka s promjenjivim usponom, tj. propelera koji prilikom jedrenja služe kao hidroturbina. Osim toga, zbog regulatornih zahtjeva imat će i dva rezervna dizelska agregata.

Nositelj projekta je DIV grupa, a u projekt sudjeluju osječki FERIT i splitski FESB. FERIT je zadužen za razvoj sustava pohrane kinetičke energije vjetra pretvorbom hidrokinetičke energije odnosno hidroturbina i reverzibilnih propelera i sustava upravljanja baterijama, dok FESB radi na sustavu jedrilja, automatizacije jedrilja, vjetroturbinama i foto naponskim panelima.


Drugi članci na temu električnih brodova mogu se pronaći ovdje.