Zagrebačka tvrtka Microblink poduzetnika Damira Sabola kreirala je BlinkCard - proizvod koji omogućuje jednostavno i brzo skeniranje kreditnih i debitnih kartica.
Prvi projekt i proizvod te tvrtke bio je PhotoPay, nakon kojeg je uslijedio globalno poznati Photomath čiju je tehnologiju za učenje i rješavanje matematike nedavno preuzeo popularni Snapchat.
Microblinkova tehnologija različita su OCR rješenja koja se ugrađuju se u mobilne aplikacije i koja omogućuju da se umjesto utipkavanjem, podatke prepozna i unese korištenjem kamere na mobitelu. Njihova rješenja široko se primjenjuju u financijskoj industriji, ali i u sektorima telekomunikacija, avio-industrije i hotelijerstva. Jedna od prednosti Microblinkove tehnologijeje vrlo brzo izvođenje te velika preciznost i pouzdanost algoritama što u konačnici znatno unaprjeđuje poslovne procese. Za potrebe rješavanja kompleksnijih problema u prepoznavanju teksta, okrenuli su se strojnom učenju što se pokazalo kao odličan potez; nakon višestruko nagrađivanog proizvoda BlinkReceipt za čitanje maloprodajnih računa, prije mjesec dana pokrenuli su svoj najnoviji proizvod – BlinkCard koji omogućuje jednostavno i brzo skeniranje kreditnih i debitnih kartica.
BlinkCard ubrzo u produkciji raznih poznatih aplikacija za internet kupovinu i platne transakcije
Kao i svi Microblinkovi proizvodi, BlinkCard i BlinkID mogu se međusobno kombinirati i na taj način omogućuju jednostavan unos podataka za, primjerice, provjeru identiteta u mobilnom ili e-bankarstvu te registraciji korisnika za m-novčanik. Iako je tek odnedavno na tržištu, BlinkCard će vrlo brzo biti u produkciji unutar poznatih aplikacija za internet kupovinu i platne transakcije.
„Najnovija dostignuća u strojnom učenju omogućila su nam veliki napredak u razvoju našeg proizvoda za skeniranje osobnih dokumenata. U skoroj budućnosti moći ćemo skenirati i prepoznavati gotovo sve osobne dokumente u svijetu. Dakle, korisnik bez ikakvog prethodnog utipkavanja jednostavno usmjeri kameru mobitela prema osobnom dokumentu i dobije podatke za unos u neki formular u manje od sekunde“, izjavio je Damir Sabol, vlasnik Microblinka i Photomata.
Napredna identifikacija korisnika na daljinu - projekt vrijedan 7,9 milijuna kuna
Microblinkov tim u potpunosti je usmjeren na inovacije te se puno pažnje posvećuje cjelokupnom procesu, počevši od istraživanja i razvoja, do plasiranja konačnog proizvoda. U sklopu poziva „Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja“ nedavno su započeli s projektom „SecureVision“ kojim žele dodatno unaprijediti postojeće proizvode te razvijati tehnologije za naprednu identifikaciju korisnika na daljinu. Istraživanje i razvoj temeljit će se na strojnom učenju i primjeni dubokih neuronskih mreža za nove metode prepoznavanja autentičnosti i kvalitetnije čitanje osobnih dokumenata. Ukupna vrijednost ovog projekta iznosi 7,9 milijuna kuna, od čega se 4,7 milijuna kuna odnosi na dodijeljena bespovratna sredstva.
Svoj poslovni put započeli su kao mlada startup tvrtka još prije šest godina s timom od sedam ljudi, a danas kroz njihov ured cirkulira čak 90-ak stručnjaka i programera. „Više se ne doživljavamo kao tipični startup, no svakako imamo i želimo zadržati startup mentalitet pri čemu mislim na veliki entuzijazam, hrabrost i isprobavanje novih ideja. Uspjeli smo zadržati te vrijednosti, ali istovremeno i podržati načine i vrijednosti koje imaju zrele kompanije – jasnoću, strateški pristup, skaliranje uloga, efikasnost te usvajanje novih znanja. I dalje nam je najveći uspjeh kada vidimo rezultate nečega što smo napravili, a što je relevantno i inovativno na globalnoj razini; kada su korisnici zadivljeni i impresionirani, a konkurenti se pitaju kako smo to uspjeli. Ako tako možemo i dalje konzistentno raditi kroz godine, dobri rezultati i poduzetnički uspjeh su zagarantirani“, zaključuje Sabol.