BI or not BI: Napustite proračunske tablice

BI or not BI: Napustite proračunske tablice

»BI or not BI« konferencija održana u Zagrebu i Ljubljani 16. i 17. ožujka pokazala je da u hrvatskim poduzećima raste prihvaćanje i korištenje informatičkih rješenja za poslovno izvještavanje u područjima marketinga i kontrolinga, ali i svijest i potreba za rješenjima za planiranje i budžetiranje.

Najveći interes pokazali su korisnici iz telekomunikacija, financija, bankarstva, osiguranja i trgovine.

Pred 250 menadžera i stručnjaka iz područja kontrolinga, marketinga, financija, računovodstva i informatike prikazan je presjek stanja na području BI u regiji i svijetu, a na konferenciji su sudjelovali stručnjaci iz Hrvatske, Slovenije, Nizozemske, Luxemburga, SAD i Velike Britanije. Uz najsuvremenija informatička rješenja, primjeri dobre prakse i iskustava u radu i implementaciji sustava poslovnog izvještavanja predstavljeni su kroz predavanja o implementaciji u Merkuru, Banki Koper, Banki Sparkasse i SKB. Ključni naglasak i širi kontekst izazova u upravljanju donijelo je predavanje prof. Velimira Sriće s temom »mekih« i »tvrdih« znanja u upravljanju poslovanjem.

Naglašena je bila prednost razvoja poslovnog odlučivanja kroz tzv. model zrelosti te smjernice razvoja iz aspekta uvođenja novih tehnologija i procesa. Napredni korisnici rješenja za poslovno odlučivanje iz sektora trgovine predstavili su uspješan projekt izgradnje skladišta podataka, integracije podataka i uspostave poslovnog izvještavanja. Ugledni strani stručnjaci predstavili su najnovije trendove za rješenja poslovnog odlučivanja na području marketinga, kroz primjer izvođenja marketinških akcija za zadržavanje stranaka na temelju predviđanja odljeva stranaka te za ovladavanjem marketinških akcija s naglaskom na interaktivni marketing.

Kao što je naglasio Daniel Potočnik, zamjenik direktora u poduzeću CRMT koje je organiziralo konferenciju, postupni razvoj skladištenja podataka omogućuje sistematično postizanje rezultata na najučinkovitiji i cjenovno najpovoljniji način. »Većina poduzeća u regiji, koja imaju sustave za poslovno odlučivanje, nalazi se u ranoj fazi razvoja skladištenja podataka, » objasnio je Potočnik. »To znači da se pri podršci odlučivanju uglavnom bave pregledom i analizom povijesnih podataka, umjesto da koriste skladište podataka za predviđanje budućih događaja i automatizaciju odlučivanja.«

Za izgradnju sustava za poslovno odlučivanje, poduzeća imaju na raspolaganju niz tehnoloških rješenja i stoga se nalaze pred zahtjevnim odlukama koje alate odabrati – je li se bolje prikloniti alatima koje nude proizvođači poslovnih sustava i infrastrukture ili je pametnije odabrati specijalizirane alate, tzv. Best of Breed. »Pokazalo se da je dobra praksa uvođenje neovisnih, specijaliziranih alata, koji omogućuju naprednija rješenja i nadogradnju standardnih skladišta podataka funkcionalnostima s visokom dodanom vrijednosti« kazao je Slavko Kastelic, voditelj strateškog razvoja u poduzeću CRMT.

U mnogim poduzećima poslovni korisnici, naime, unatoč uvođenju skladišta podataka, i dalje rade s podacima pomoću proračunskih tabilca, primjerice za potrebe kontrolinga, planiranja i marketinga. »Planovi i budžeti za marketing, koji često iznose između 4 i 10 posto godišnjih pihoda, većinom se vode u proračunskim tablicama, što onemogućuje uvođenje suvremenih pristupa, kao što je oblikovanje sustava za zadržavanje stranaka, segmentacije i druge napredne oblike upravljanja odnosima sa strankama« pojasnio je Kastelic. Sudionici konferencije mogli su upoznati najsuvremenije tehnologije za izgradnju sustava poslovnog odlučivanja, kao što je MicroStrategy, koji korisnicima omogućuje analizu podataka s naprednim tehnikama vizualizacije i interaktivnim izvještajima iz skladišta podataka, zatim expressor koji omogućuje uključivanje poslovnih korisnika u proces pripreme podataka i razvoja skladišta podataka, Tegetik za planiranje i upravljanje cjelovitim financijskim poslovanjem te Unica za podršku marketinškim akcijama.

Na području rješenja za poslovno odlučivanje jedan od ključnih faktora uspješnosti je brzina odziva cijelog sustava. Kod velikih skladišta podataka korisnici na neke upite čekaju i po nekoliko sati. Poduzeća koja su aktivna na masovnim tržištima i za ispravno odlučivanje trebaju brze i pravovremene informacije zbog toga često gube poslovne prilike i tržišne prednosti. Na konferenciji je stoga predstavljena i infrastruktura za skladištenje podataka poduzeća Netezza. Netezza proizvodi namjenske uređaje za skladištenje podataka koji omogućuju više od 100 puta brži odziv na upite u skladište podataka u usporedbi s klasičnim sustavima. Za uspješnu analizu i izvještavanje je ključno da korisnici rade na kvalitetnim podacima. Stručnjaci naime procjenjuju da gubici zbog slabe kvalitete podataka mogu dostizati između 10 i 25% prihoda, pri čemu je dobro poznato da su slabi podaci uzrok neuspjeha 70% CRM projekata. Konferencija je tako predstavila vodeće rješenje za upravljanje kvalitetom podataka, kojeg nudi Trillium Software.

Kvalitetne analize poslovanja kritične su i za veliko poslovne subjekte, no osiguravanje učinkovitih analitičkih sustava je često vremenski i financijskih zahtjevno. Izgradnju analitičkog sustava za korisnike poslovnog informacijskog sutsava SAP, koji dominira kod najvećih poduzeća u regiji, u velikoj mjeri olakšava alat New Frontiers. On omogućuje uspostavu analitičkih sustava na temelju podataka iz poslovnog informacijskog sutava SAP, ali i drugih sustava u miješanom okolinama, u roku od samo nekoliko dana, što bitno smanjuje troškove i trajanje projekta.

- - - IZDVOJITE MINUTU I PODRŽITE REP.HR - - -

Ako redovito posjećujete rep.hr, vjerojatno ste svjesni da objavljujemo niz članaka koji sadrže zanimljive i društveno korisne informacije. Nastojimo ukazati na nepravilnosti i prevare, promovirati uspjehe informatičara na natjecanjima, predstaviti nove projekte i inicijative i pružiti niz drugih informacija. Iako portal ima određene marketinško-prodajne aktivnosti, proizvodnja takvog sadržaja košta i - kao i drugim medijima - dodatni izvor prihoda pomogao bi u daljnjem rastu i razvoju. Brojni portali uveli su proteklih mjeseci zaključavanje članaka i pretplatu, a mi smo se odlučili za opciju dobrovoljnih priloga za koje se izdaju računi.

Podržati nas možete već s pet kuna, na što trebate potrošiti manje od minute. Dovoljno je izabrati sličicu s jednim od ponuđenih iznosa, a nakon toga u novom prozoru izabrati način plaćanja. Radi jednostavnosti i brzine plaćanja, podržane su mobilne aplikacije KEKS Pay, Aircash i Settle te kriptovalute. Uplata se realizira putem partnerske tvrtke Neoinfo i sustava mobilepaymentsgateway.com Sustav za plaćanja je trenutnu u testnoj fazi te se ispričavamo ako u početku bude nekih nesavršenosti. Ako uočite nekakav nedostatak ili vas zanima više informacija o sustavu možete nas kontaktirati na info@rep.hr

Izaberite iznos podrške: