Zagrepčanin napravio električnu solarnu barku

Zagrepčanin napravio električnu solarnu barku

Zagrepčanin Tino Šturlić, bivši zaposlenik Rimac automobila, završio je nedavno rad na svojoj barci, a ključne preinake bile su ugradnja solarnih ploča i motora na struju.

Barku je s bratom i sestrom kupio prije dvije godine, ali nije bio zadovoljan vibracijama stare Tomos 4 pente, pa je odmah dopremio barku u Zaprešić u kojem ima radionicu. Uslijedila je dugotrajna restauracija, a potom i dizajniranje baterije. Vlasnik tvrtke Torp koji je također bivši zaposlenik Rimac automobila, pomogao mu je doniranjem ćelija za izradu.

Ugradio je i Battery Management System originalno razvijen za električni skuter koji omogućuje praćenje  stanja baterije putem mobitela i druge podatke poput potrošnje i punjenja preko solarnih panela.

Sama baterija kapaciteta 110 Ah i napona 48V može se puniti i putem utičnice, no za kraća i povremena korištenja barke dovoljno je i samo korištenje nagibnih solara, koji se mogu boćno rotirati kako bi bolje iskoristili sunčevu energiju ovisno o položaju sunca. U uvjetima najjačeg sunca oni proizvode 500W struje u sat vremena, dok barka pri putnoj brzini od 3,2 čvora na sat (5,9 km/h) troši oko 1kW. Doseg barke s punom baterijom pri toj brzini je gotovo 30 kilometara, a punjenjem tijekom vožnje povećava se za do 30 posto.

Neophodan dio sustava je i kontroler punjenja koji  se iz prednjeg dijela broda zajedno s baterijom može izvući na ladici (fotografija u galeriji ispod članka). Njega je razvila hrvatska tvrtke Infoton i prilagodila ga spomenutoj bateriji..U rijetkim situacijama kad je bateriju potrebno poniti na električnoj mreži, ona se može izvući s ladice i odnijeti kakose ne bi moralo dovoditi struju do barke..

Nažalost najslabijom karikom sustava pokazao se stari električni motor koji se nekad koristio u končarevom viličaru i na koji još treba ugraditi hlađenje kako bi se spriječilo pregrijavanje do kojeg dođe nakon sat vremena plovidbe.

Projekt je radio za sebe, no interes i reakcije javnosti su bile pozitivne i brojne, pa nije isključeno da sve jednog dana rezultira i nekim poslovnim projektom. Navedeni primjer pokazuje kako je dodatna vrijednost koju donose inovativne tvrtke poput Rimac automobila i znanje i iskustvo koje stječu zaposlenici koji i sami jednog dana mogu pokrenuti nove inovativne tvrtke.

Više informacija o samom projektu može se vidjeti u donjem videu i na Šturlićevom YouTube kanalu.

- - - IZDVOJITE MINUTU I PODRŽITE REP.HR - - -

Ako redovito posjećujete rep.hr, vjerojatno ste svjesni da objavljujemo niz članaka koji sadrže zanimljive i društveno korisne informacije. Nastojimo ukazati na nepravilnosti i prevare, promovirati uspjehe informatičara na natjecanjima, predstaviti nove projekte i inicijative i pružiti niz drugih informacija. Iako portal ima određene marketinško-prodajne aktivnosti, proizvodnja takvog sadržaja košta i - kao i drugim medijima - dodatni izvor prihoda pomogao bi u daljnjem rastu i razvoju. Brojni portali uveli su proteklih mjeseci zaključavanje članaka i pretplatu, a mi smo se odlučili za opciju dobrovoljnih priloga za koje se izdaju računi.

Podržati nas možete već s pet kuna, na što trebate potrošiti manje od minute. Dovoljno je izabrati sličicu s jednim od ponuđenih iznosa, a nakon toga u novom prozoru izabrati način plaćanja. Radi jednostavnosti i brzine plaćanja, podržane su mobilne aplikacije KEKS Pay, Aircash i Settle te kriptovalute. Uplata se realizira putem partnerske tvrtke Neoinfo i sustava mobilepaymentsgateway.com Sustav za plaćanja je trenutnu u testnoj fazi te se ispričavamo ako u početku bude nekih nesavršenosti. Ako uočite nekakav nedostatak ili vas zanima više informacija o sustavu možete nas kontaktirati na info@rep.hr

Izaberite iznos podrške: