Poduzetnik Saša Cvetojević izgubio je oko 3800 eura, nakon što je izvršio uplatu stranom partneru s kojim njegova tvrtka surađuje već neko vrijeme.
No, IBAN koji je imao nije pripadao navedenoj tvrtki, već nepoznatim prevarantima koju su ga kontaktirali mailom, Navedeni slučaj iznimno je zanimljiv i opasan iz dva razloga - zbog toga jer se lažni mail s uputama o uplati nastavio na postojeću pravu konverzaciju s klijentom i zbog toga jer to nije jedina takva prijevara u Hrvatskoj. IT poduzetnik Ivan Guštin za rep.hr potvrdio je kako je nekoliko njegovih klijenata također prevareno na sličan način - pri čemu je jedan ostao bez trostruko većeg iznosa nego Cvetojević..
Cvetojević je za rep.hr pojasnio kako je prijevara bila iznimno uvjerljiva, jer su prevaranti koristili isti font i sličan ton komunikacije kao njegov klijent s kojim već surađuje. IBAN u priloženom predračunu je bio izmijenjen, no to Cvetojeviću nije bilo sumnjivo, jer je onaj tko se predstavljao kao njegov klijent u samom mailu upozorio na promjenu IBAN-a, odnosno zamolio da se novac uplati na račun njihove druge europske firme, pa je sve izgledalo vrlo autentično.
Kako se radi o inozemnom IBAN-u, internet bankarstvo ne provjerava podatke o tvrtkama na temelju IBAN-ova kao kad je to slučaj s domaćim tvrtkama, pa nije bilo moguće uočiti kako ime tvrtke nije odgovara novoupisanom IBAN-u. Originalni klijent nalazio se u Poljskoj, a ponuđeni IBAN pripada za sada nepoznatoj španjolskoj firmi. U slučaju ranije spomenutog slučaja Guštinovog klijenta koji je imao slično iskustvo, originalni klijent nalazi se u Njemačkoj, dok je IBAN prevaranata bio smješten u Poljskoj.
Navedena prijevara je prijavljena policiji. Rep.hr će nastaviti pratiti ovu priču sljedećih dana, a ako ima još žrtava identične prijevare, pozivamo ih da se jave.
UPDATE: Nekoliko savjeta o tome kako provjeriti autentičnost mailova može se pronaći ovdje, no njihovo provođenje traži i određeno tehničko znanje.