Ransomware napad na nizozemsku tvrtku Bakker koja se bavi logistikom, neke nizozemske trgovine ostavio je bez sira.
Posljedice napada koji se dogodio u noći s 4. na 5. travnja bile su nesnalaženje Bakkera u vlastitim skladištima, nemogućnost planiranja prijevoza i nemogućnost primanja narudžbi od klijenata. Sve te funkcije inače se provode korištenjem IT sustava, a kako se radi o velikim skladištima, stotinama kamiona i velikom broju klijenata, prelazak na ručni način rada nije bio moguć u kratkom roku. Posve logično, to je značilo i nemogućnost isporuke sira, pa su neki marketi završili s praznim policama jer nove isporuke nisu stizale.
Kako piše nos.nl, tvrtki je trebalo šest dana da ponovno osposobi svoje IT sustave, pri čemu nije poznato jesu li platili otkupninu ili ne. Na njihovim web stranicama i dalje je obavijest o poteškoćama pri distribuciji sira.
Napad je najvjerojatnije izvršen korištenjem ranjivosti u Microsoft Exchange Serveru. Navedene ranjivosti moguće je spriječiti primjenom zakrpi o čemu je rep.hr pisao prošlog mjeseca.