Stručnjaci tvrtke GlobalLogic definirali su pet tehnoloških trendova koji će obilježiti automobilsku industriju u sljedećim godinama.
Riječ je o globalnoj tvrtki koja ured ima i u Zagrebu, gdje razvija softver za automobilsku industriju, a u definiranju trendova sudjelovali su i zagrebački zaposlenici. Navedeni tehnološki trendovi se, što je i očekivano, temelje na softveru iz područja Industry 4.0, proširene stvarnosti (AR) te internet stvari (IoT). To su redom napredniji LCD i AR ekrani s tekućim kristalima, crne kutije i novi sigurnosni sustavi u automobilima, V2X komunikacija, autonomna vožnja te “carsharing” ili usluge dijeljenja vozila
“Automobilska industrija trenutačno prolazi kroz revolucionarne promjene, između ostalog, i zbog digitalne transformacije, kao i najnovijih tehnologija koje znače sigurne i brze komunikacijske kanale, sustave pomoći pri vožnji, elektromobilnost i umjetnu inteligenciju. Primjena inovativnih tehnologija znači da se automobilsko tržište može promijeniti do neprepoznatljivosti u sljedećih nekoliko godina. Upravo zahvaljujući tim tehnologijama, možemo pretpostaviti da ćemo se uskoro moći voziti u potpuno autonomnom automobilu”, rekao je Joško Rogulj, Programski direktor u GlobalLogicu koji u Zagrebu vodi tim od 50-ak softverskih inženjera koji razvijaju inovativne tehnologije na softveru za auto industriju koji će biti korišten u modernim automobilima velikih svjetskih auto brandova.
S razvojem tehnologije, dodatno se razvija kompleksnost softvera, pa je danas normalno da u automobilima postoji i po 100 milijuna linija koda dok je primjerice za Boeing 787 potrebno napisati nešto manje od 15 milijuna, a za Google Chrome oko pet milijuna. S razvojem trendova koji se podrobnije navode u nastavku, ta složenost će se još povećavati.
1. LCD i AR ekrani s tekućim kristalima
Ova tehnologija postaje tržišni standard i već je uobičajena u modernim vozilima. Trenutačno potrošači očekuju da LCD zaslone osjetljive na dodir karakterizira visoka rezolucija. U nadolazećim godinama, standard će biti upotreba vjetrobranskog stakla kao glavnog mjesta za prikazivanje svih informacija, tj. rješenje koje se naziva Head Up Display (HUD). To će vozačima omogućiti da voze automobil te istodobno provjeravaju podatke bez micanja pogleda s ceste, što će povećati sigurnost vozača i putnika. Tako će se korištenjem tehnologije proširene stvarnosti na vjetrobranskom staklu prikazivati informacije o događanjima u prometu kao što su pješaci koji se kreću preko ceste ili održavanje sigurne udaljenosti od drugih vozila.
Crne kutije i novi sigurnosni sustavi u automobilima
Nova pravila o sigurnosnim sustavima vozila (koje trenutno razvija Odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača u Europskom parlamentu) stupit će na snagu najkasnije 2022. godine. Tako će za proizvođače auta postavljanje crnih kutija postati standard. Crne kutije će morati pružati informacije u periodu od 20 sekundi prije nesreće. Razvijaju se I druga sigurnosna rješenja kao što je sustav za otkrivanje pješaka ili automatsko podešavanje brzine vozila prometnim ograničenjima (takozvani ISA sustav).
V2X komunikacija
Komunikacijska tehnologija V2X (vozilo prema okolini) trenutno je brzo rastući segment u automobilskoj industriji. Rješenja temeljena na ovoj tehnologiji omogućuju vozilu komunikaciju s bilo kojim uređajem putem posebnih prijenosnih modula i prometnih senzora. Stoga je moguć kontakt između dva i više vozila (V2V)., vozila sa elementima infrastrukture kao što je primjerice identifikacija prometnih znakova (V2I), vozila sa električnom mrežom (V2G) kao i vozila s ljudima (V2P).
Autonomna vožnja
Automobili koji mogu prevladati određene rute bez intervencije vozača i ispravno izvesti manevre (npr. kočenje, parkiranje) više nisu znanstvena fantastika već postaju stvarnost koju testiraju divovi automobilske industrije. Sve to može se zahvaliti tehnologijama koje se ubrzano razvijaju, odnosno naprednim sustavima pomoći vozaču – ADAS (Advanced Driver Assistance Systems). Među te sustave spadaju Adaptive Cruise Control koja omogućuje održavanje odgovarajuće udaljenosti od prethodnog vozila, Lane Centering koja omogućuje održavanje automobila između linija na cesti ili sustavi koji omogućavaju uočavanje praznog mjesta za parking i manevriranje pri parkiranju.
Carsharing ili usluge dijeljenja vozila
Usluga se sastoji od pružanja usluga korisnicima vozila uz naknadu. Zahvaljujući mobilnim aplikacijama, korisnici imaju pristup voznom parku vozila koji se može iznajmiti za minute ili sate.