Parkiranje mobitelom bez vozača postalo stvarnost

Parkiranje mobitelom bez vozača postalo stvarnost

Bosch i Daimler dobili su odobrenje nadležnih tijela u pokrajini Baden-Württemberg za svoj sustav automatiziranog parkiranja u parkirnoj garaži Muzeja Mercedes-Benz u Stuttgartu.

Automatsko parkiranje pokreće se mobilnom aplikacijom i ne treba backup u obliku vozača, što ga čini prvom potpuno automatiziranom funkcijom parkiranja u svijetu SAE razine 4 1 koja je dobila službeno odobrenje za svakodnevnu uporabu.

Za vozača to znači da može napustiti garažu i ostaviti automobil da se samostalno parkira, a po povratku vozača isparkira i vrati na početnu poziciju. Postupak se temelji na međudjelovanju inteligentne infrastrukture parkirne garaže iz Boscha i tehnologiji za motorna vozila iz Mercedes-Benza. Boschevi senzori u parkirnoj garaži nadziru prolaz za vožnju i njegovo okruženje te pružaju informacije potrebne za navođenje vozila. Tehnologija u automobilu pretvara naredbe koje je uputila infrastruktura u manevre vožnje. Na taj se način automobili sami mogu voziti uz i niz rampe te se premještati između katova parkirne garaže. Ako senzori infrastrukture otkriju prepreku, vozilo se na vrijeme zaustavlja. 

„Ovo odobrenje nadležnih tijela u pokrajini Baden-Württemberg postavlja presedan u vezi s dobivanjem budućih odobrenja za usluge parkiranja u parkirnim garažama diljem svijeta”, rekao je dr. Michael Hafner, voditelj odjela pogonske tehnologije i automatizirane vožnje tvrtke Daimler AG. „Kao predvodnici u području automatizirane vožnje, ovim projektom utiremo put prema masovnom pružanju automatizirane usluge parkiranja u budućnosti.”

Bosch i Daimler 2015. godine započeli su s razvojem potpuno automatiziranog parkiranja bez vozača, a u ljeto 2017. njihovo je probno rješenje u parkirnoj garaži Muzeja Mercedes-Benz u Stuttgartu došlo do važne prekretnice: automatizirana usluga parkiranja u stvarnim uvjetima, sa i bez vozača za volanom, prvi je put predstavljena javnosti. Nakon premijere uslijedilo je intenzivno testiranje i faza pokretanja. Posjetitelji muzeja od 2018. godine mogli su uživo upotrijebiti uslugu parkiranja uz osposobljeno sigurnosno osoblje i podijeliti svoja iskustva. Jedan od aspekata probnog projekta odnosio se na testiranje koncepata osvjetljenja na vozilima. Tirkizno osvjetljenje označava da je vozilo u načinu automatizirane vožnje i obavještava prolaznike i druge sudionike u prometu da je vozilo u načinu samostalnog upravljanja. Uvidi tih testiranja navedeni su u nedavnom izdanju norme 3134 udruženja SAE. Dobivanje završnog odobrenja nadležnih tijela buduća je velika prekretnica za tvrtke Bosch i Daimler: uskoro će zainteresirane strane moći uživo isprobati inovativne usluge parkiranja u svakodnevnoj uporabi u parkirnoj garaži Muzeja Mercedes-Benz, bez dodatnog nadzora vozača radi sigurnosti.