Računalo Colour Maximite 2 koje se od sada može kupiti i u Hrvatskoj, probudit će snažan osjećaj nostalgije kod svih IT-ovaca koji se sjećaju 8-bitnih računala s početka osamdesetih godina.
Ona, a pogotovo Tandy TRS-80, Commodore 64 i Apple 2 poslužili su kao uzor pri njegovom kreiranu. Ipak, Colour Maximite 2 nešto je naprednije od njih i koristi nešto moderniju tehnologiju, pa primjerice ima ARM M7 procesor, SD karticu za pohranu i 32MB memorije: 516 KB za BASIC programe, 25 MB za podatke i 7MB za grafiku. Može se spojiti i na kužni WiFi, a brzo i lako može se proširivati s raznim senzorima i periferijama. Oni se mogu spojiti na srž računala - industrijski kontroler, a ulazno-izlazne pinove može se programirati za komunikaciju sa željenim senzorima. Baš kompatibilnost s jeftinim senzorima dostupnima na tržištu i podrška za industrijske komunikacijske standarde, zajedno s programskim jezikom koji se lako nauči - dobra su alternativa početnicima koje zanima elektronika, a ne žele se zamarati razvojnim okruženjima.
Samo računalo potrebno je povezati VGA kabelom s odgovarajućim monitirom ili televizorom, na njega se mogu priključiti zvučnici, a preko USB može se priključiti na tipkovnicu i miša, a vjerojatnost da budu kompatibilni raste s njihovom starošću.
Baš kao i nekad, na njemu se programira u BASIC-u, koji ima bogati skup naredbi, među kojima i one za rad s 3D grafikom. Zbog jačih komponenti, naredbe se dakako izvršavaju puno brže nego prije 40 godina. Odmah nakon paljenja korisnika čeka BASIC prompt kojeg se stariji IT-ovci vjerojatno sjećaju.
Jednostavnost razvojnog okruženja ovog računala ima svojih mana, ali i svojih prednosti. Najveća mana svakako je činjenica da je računalo dobro za upoznavanje s osnovama programiranja, ali nije prirodan korak u prelasku na kompleksnije programske jezike i kompleksnija okruženja. S druge strane, upravo ta jednostavnost principa „uključi i radi” velika je prednost za sve koji bi se željeli upoznati sa svijetom programiranja na nekompliciran način: Ovo računalo potpuna je suprotnost radu s modernim razvojnim alatima, gdje programer treba posložiti operacijski sustav, izabrati i instalirati IDE, potražiti i posložiti biblioteke i druge potrebne alate za rad, pa zatim paziti na osvježavanje komponenti i kompatibilnost među verzijama, a nerijetko u sredini projekta doživjeti da se cijeli framework mijenja na novu verziju ili čak na novu platformu, pa sve ispočetka... Colour Maximite 2 svojim „uključi i radi” pristupom nudi daleko opušteniju i manje kompliciranu okolinu, zapravo idealnu za sve koji se tek žele uključiti u svijet programiranja, i one koji se žele podsjetiti vlastite mladosti.
Autor ovog računala je nostalgični Australac Goeff Graham, dok ge zainteresiranima u hrvatskoj nudi jednako nostalgični Radoslav Dejanović, odnosno njegova tvrtka Anthropos Metron. Web shop tvrtke osim ovog retro računala zainteresiranima nudi i druge retro komponente, a temom se bavi i nedavno otvorena Facebook stranica. Više o Colour Maximite 2 računalu može se vidjeti i u donjoj video recenziji stranog autora.