Borzan: Građanima se uređaji najviše kvare čim istekne obvezno dvogodišnje jamstvo

Borzan: Građanima se uređaji najviše kvare čim istekne obvezno dvogodišnje jamstvo

Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan održala je danas u Kući Europe u Zagrebu konferenciju za medije gdje je predstavila rezultate istraživanja koje pokazuje kako se većini hrvatskih građana uređaji kvare odmah nakon isteka obveznog jamstva od dvije godine.

„Istraživanje na 800 ispitanika je pokazalo kako 94,1 posto građana smatra kako bi uređaji trebali trajati dulje, međutim prijavljuju kako se uređaji najčešće kvare nakon isteka obveznog jamstva odnosno dvije godine. Prosječni rok trajanja elektronike i malih kućanskih aparata je dvije godine, a bijele tehnike oko 3 godine i dva mjeseca. Slična iskustva su zabilježena i u drugim zemljama EU“, rekla je Biljana Borzan.

Čak 93 posto građana smatra kako kućanski aparati danas traju kraće nego oni proizvedeni prije 20 godina, a 61,1 posto misli da se radi o takozvanim ugrađenim kvarovima. Više od 42 posto građana navodi mobitele kao uređaje koji su im se pokvarili ranije nego što su očekivali, zatim slijede perilice za rublje, televizori, perilice za posuđe, usisavači i laptopi.

„Budući da sam glavna autorica novog europskog zakona o održivoj potrošnji, jedna od najvažnijih izmjena koju uvodim je zabrana svih oblika ugrađenih kvarova. Tu mislim i na ugrađivanje kvarova u smislu fizičkih dijelova, do namjernog usporavanja uređaja prilikom ažuriranja operativnih sustava što je već dokazano za Apple i Samsung na nacionalnim sudovima“, objašnjava Borzan.

Da i hrvatski građani sumnjaju na takve kvarove pokazuje i činjenica da ih je više od polovice primijetilo kako su im primjerice mobiteli usporili nakon ažuriranja ili im baterija traje kraće. Pametni uređaji su na vrhu liste uređaja za koje građani žele da se ispitaju ugrađeni kvarovi, a iza njih su perilice za rublje, hladnjaci i perilice za posuđe.

„Moj cilj je ovim zakonom zabraniti sve prakse koje primoravaju građane na kupovinu novih uređaja od signaliziranja printera da je nestalo boje dok je još ima u spremniku, do štetnih zahtjeva za ažuriranjem. Kupovina novih uređaja je veliki izdatak za svako kućanstvo i nitko ih ne kupuje „zbog mode“ kako mi često navode predstavnici industrije.  Vrijeme je da i oni snesu svoj dio odgovornosti i za okoliš, ali i za dobro potrošača“, kaže Borzan.

PPT prezentacija može se preuzeti ovdje.

- - - IZDVOJITE MINUTU I PODRŽITE REP.HR - - -

Ako redovito posjećujete rep.hr, vjerojatno ste svjesni da objavljujemo niz članaka koji sadrže zanimljive i društveno korisne informacije. Nastojimo ukazati na nepravilnosti i prevare, promovirati uspjehe informatičara na natjecanjima, predstaviti nove projekte i inicijative i pružiti niz drugih informacija. Iako portal ima određene marketinško-prodajne aktivnosti, proizvodnja takvog sadržaja košta i - kao i drugim medijima - dodatni izvor prihoda pomogao bi u daljnjem rastu i razvoju. Brojni portali uveli su proteklih mjeseci zaključavanje članaka i pretplatu, a mi smo se odlučili za opciju dobrovoljnih priloga za koje se izdaju računi.

Podržati nas možete već s pet kuna, na što trebate potrošiti manje od minute. Dovoljno je izabrati sličicu s jednim od ponuđenih iznosa, a nakon toga u novom prozoru izabrati način plaćanja. Radi jednostavnosti i brzine plaćanja, podržane su mobilne aplikacije KEKS Pay, Aircash i Settle te kriptovalute. Uplata se realizira putem partnerske tvrtke Neoinfo i sustava mobilepaymentsgateway.com Sustav za plaćanja je trenutnu u testnoj fazi te se ispričavamo ako u početku bude nekih nesavršenosti. Ako uočite nekakav nedostatak ili vas zanima više informacija o sustavu možete nas kontaktirati na info@rep.hr

Izaberite iznos podrške: