Citroen Nemo 1.4 HDi slobodno možemo nazvati najboljim automobilom na auto testovima ovog portala do sada, a ovaj auto je ujedno i jedini poznati primjer da poznata rečenica „dabogda im'o pa Nemo“ može značiti i nešto dobro.
A sad malo ozbiljnije - model koji smo dobili na našem prvom testu najlakše se može opisati kao gradski Berlingo s obzirom da nudi jako puno prostora u manje od četiri metra dužine, zbog čega je idealan za gradske dostave jer se lako može uparkirati tamo gdje veća vozila ne mogu stati, a bočna klizna vrata i dvostruka vrata prtljažnika ne traže previše prostora za otvaranje. Dostavljačke mogućnosti posebno dolaze do izražaja rušenjem zadnje klupe koja se u potpunosti podiže prema prvom redu sjedala čime se dobiva veliki prtljažnik s ravnom podnicom. Prtljažni prostor do visine naslona sjedala tako raste s 356 litara na 894 litara, a vađenjem zadnje klupe utovarni volumen obuhvaća 2,5 m3.
No, tu Nemove mogućnosti ne prestaju – ovaj automobil isprobali smo i izvan grada – kad smo osim četiri osobe u automobil bez problema nagurali njihovu prtljagu i rastavljeni bicikl, što čak ni na uzbrdici nije značajnije utjecalo na performanse turbodizelskog motora od 68 konja. Unatoč tome što je u vrijeme naše testne vožnje bio početak svibnja, testni model bio je opremljen zimskim michelin gumama dimenzija 185/65 R15, što je vjerojatno dodatno utjecalo na sjajne performanse na kišnoj cesti kojom smo se odvezli do Splita, a niti na dijelovima ceste natopljenima vodom nije dolazilo do aquaplaninga.
Maksimalna brzina ovog modela očekivano nije visoka i iznosi 150 kilometara, ali ovakav automobil nije ni namijenjen onima kojima je brzina najvažnija osobina, već onima kojima su najvažniji prostranost i praktičnost. Zbog specifičnih dimenzija automobila (širina i visina iznose 172 centimetara) Nemo ugodno iznenađuje i visokim položajem za volanom zbog kojeg vozač stječe dojam kako se nalazi u znatno većem automobilu sve dok ga ne počne parkirati. Tada se pojavljuje manji problem preglednosti prilikom vožnje na rikverc jer nema bočnih prozora na razini prtljažnika, kao i zbog činjenice da zadnja vrata dijele zadnje staklo na dva dijela, što je čest slučaj i kod konkurencije.
Serijska oprema ovog modela obuhvaća ABS, servo i zračni jastuk vozača, a testni model bio je opremljen sljedećom dodatnom opremom: klima uređaj, paket plus (daljinsko centralno zaključavanje, električni grijani retrovizori, električni podizači prednjih stakala i automatsko zaključavanje vrata tijekom vožnje) pripremu za radio i zvučnike. Kad se uzme u obzir turbodizelski motor, ponuda prostora i količina opreme zbog kojeg cijena raste sa 100.900 kuna na 110.850 kuna, Citroen Nemo dobar je izbor, a posebno zahvaljujući svibanjskom popustu od 18.000 kuna zahvaljujući kojem puna cijena iznosi 92.850 kuna (PDV uključen).
Citroen Nemo 1.4 HDi |
|
Obujam motora | 1398 ccm |
Tip | Turbo diesel |
Broj cilindara | 4 u redu |
Promjer i hod klipa u mm | 73,7x82 |
Prosječna potrošnja | 5,9/3,9/4,6 litara |
Najveća brzina | 150 kmh |
Emisija CO2 | 123 g/km |