Berlinski startup HelloFresh koji svojim pretplatnicima svakog tjedna šalje sastojke i recept za obroke, predstavila je jučer Marija Kolak u radnom prostoru Zagrebačkog inkubatora poduzetništva.
HelloFresh.com pokrenut je u siječnju 2012. godine kao kopija švedskog originala, djeluje u nekoliko europskih država, a tvrtka Rocket internet - koja investira u startupe za mase - u prvom krugu u njega je investirala pet milijuna eura. Ideja projekta je relativno jednostavna - korisnici plaćaju pretplatu kako bi jednom tjedno dobili pošiljku s receptima i točnim sastojcima za samostalno pripremanje određenog broja obroka u tjednu, dok je realizacija projekta nešto složenija jer je potrebno organizirati skladištenje i adekvatno pakiranje temperaturno osjetljivih namirnica koje se šalju.
"Facebook ne prodaje" - rekla je Kolak tijekom rasprave o izboru prodajnih kanala za pojedine projekte, navodeći prednosti i nedostatke korištenja emaila, blogova, Googlea, Twittera, Youtubea, Facebooka, Pinteresta, link-buildinga, SEO-a, SEM-a, PPC-a, searcha, dIsplaya, televizije, partnerstva, on-site optimizacije i affiliate mreže. Suosnivač ZIP-a Saša Cvetojević komentirao je kako bi dobra affiliate mreže dobro došla i hrvatskom tržištu podsjećajući kako trenutno postoji Prosperio. "PR je također važan" - rekla je Kolak navodeći pozitivan primjer ogromnog rasta prometa na HelloFreshu nakon emitiranja jedne televizijske emisije o tom startupu, ali i negativne poput neadekvatnih reakcija na raspravi o njihovom konkurentu Gousto.com koji nudi izbor recepata i sastojaka koji se dostavljaju.