Balon grupne kupovine i dalje se napuhuje. Prema našim podacima na hrvatskom tržištu ugasile se se tri, a aktivno je 26 stranica koja se bave grupnom kupovinom.
U našoj niže prikazanoj tablici naveli smo dva podatka - rejting neke stranice u Hrvatskoj prema servisu Alexa (koji ne može poslužiti kao najpouzdanije mjerilo, ali je koristan za okvirno određivanje posjećenosti) i broj fanova na Facebooku. Navedena dva podatka ne govore puno o financijskoj uspješnosti, ali u nedostatku boljih informacija poredak između stranica pri čemu se vidi da društvene mreže poput Facebooka igraju važnu ulogu, ali i da veliki broj fanova ne znači i automatski uspjeh.
Koliko stranica će opstati?
U cijeloj priči zanimljivo je vidjeti kako se u priču web trgovanja uključuju i ljudi i tvrtke koji s takvim poslom nemaju previše iskustva, što zapravo predstavlja pozitivan korak jer pokazuje kako je sve veći broj ljudi svjestan važnosti trgovine na Internetu. S obzirom da su i sami vlasnici koje smo u ranijim člancima pitali tvrdili kako sve te web trgovine za grupnu kupovinu ne mogu opstati, ostaje za vidjeti do kojeg će trenutka njihov broj rasti i koliko će ih preživjeti duži period. Prema jednoj od ranijih anketa koju si ispunjavali posjetitelja rep.hr-a, 30 posto anketiranih sljedeće godine očekuje opstanak preko 20 takvih stranica, dok većina vjeruje kako će broj pasti ispod deset.
Nastali i agregatori, gotova web rješenja...
Val grupne trgovine pokušavaju iskoristiti i drugi, tako da smo nedavno objavili kako se prodaje domena Kupi.to, a rješenja za grupnu trgovinu u suradnji s tvrtkama smišljaju čak i studenti koji ih i prodaju na "grupni način" tj. uz popuste. U ranijim člancima pisali smo i o agregatorima koji na jednom mjestu objedinjuju ponude više stranica.
S obzirom na sličnost samih web stranica koje nude kupnju uz popust, vidljiv je manjak kreativnosti i diferenciranja, a projet BudiPrvi.hr vjerojatno je jedini (uz već ugašeni SamoDanas.hr) koji je pokušao progurati nekakav novi koncept, ali za sada bez većeg uspjeha.
Najposjećeniji: Kolektiva, Ponuda dana, Kupi me i Grupnjak
Donja tablica potvrđuje liderstvo Kolektive, a iznenađuje drugo mjesto Ponude dana s obzirom da se kao drugi po snazi igrač percipira KupiMe, koji je ukupno gledajući ipak jači s obzirom da ne posluje samo u Hrvatskoj.
Ime stranice | Alexa u HR | Facebook fanova | |
1. |
Kolektiva | 35 |
108.824 |
2. | Ponuda dana |
149 |
54.768 |
3. | Kupi me |
172 |
105.126 |
4. | Žena* | 182 |
5.500 |
5. | Grupnjak | 354 |
28.124 |
6. | Trebam to |
432 |
13.340 |
7. | Uštedi | 474 |
1.490 |
8. | Povoljno | 482 |
16.346 |
9. | Promotiva | 489 |
779 |
10. | Kupujmo povoljno |
607 |
607 |
11. | Grupni popust |
771 |
319 |
12. | Mega Popust |
1.002 |
66.985 |
13. | Uhvati val |
1.091 |
3.928 |
14. | Plati manje |
1.492 |
3.525 |
15. | Grupni | 1.621 |
58.684 |
16. | Šalji dalje |
1.760 |
428 |
17. | Bonus plus |
3.526 |
617 |
18. | Svi happy |
3.711 |
826 |
19. | Ti dam ti dam |
4.028 ** |
14.119 |
20. | Nudilica |
6.760 |
67 |
21. | Tako lako |
6.510 |
162 |
22. | Grupni plus |
7.863 |
227 |
23. | Bagatela | 12.523 |
36 |
24. | Zgrabi priliku |
14.578 ** |
2.183 |
25. | anonimno*** | 16.726 |
142 |
26. | Prilikaa | tek dolazi |
0 |
* Žena.hr se ne bavi isključivo grupnom kupovinom, tako da njezino četvrto mjesto po posjećenosti ne predstavlja samo one posjetitelje koji su na site došli zbog potencijalne kupovine.
** Zgrabi priliku ima veću posjećenost u BiH nego u Hrvatskoj, a TiDamTiDam.hr u Indiji.
*** Članak ispod linka "anonimno" objašnjava zašto je jedan od siteova anoniman :)