Na tržištu ima mjesta za tri do četiri igrača, uspjeh Kolektive veći je od očekivanoga, a početak nije bio lagan, detalji su iz odgovora na pitanja koja smo mailom poslali suvlasnici prve hrvatske web stranice za grupnu kupnju Martini Usmiani.
(Foto: Osnivači Kolektive Jeffrey Treichel i Martina Usmiani)
Povod za razgovor bio je naš nedavni članak o trgovini na webu, kao i onaj stariji o udjelu Kolektive u kartičnom plaćanju u Hrvatskoj, ali i činjenica da je Kolektiva generalni sponzor skore Web::Strategije.
Kako komentirate veliki broj stranica namijenjenih grupnoj kupnji u Hrvatskoj?
Pa ovaj broj nam ukazuje na dva bitna pokazatelja. Jedan je vrlo jasan, a radi se o tome da je model grupne kupovine vrlo atraktivan i obećavajući segment, koji može generirati znatne prihode. No kao i u svakoj drugoj industriji, a pogotovo kada je riječ o malom Hrvatskom tržištu (u usporedbi sa svjetskim) na sceni mogu ostati samo najjači, i to njih nekoliko. Ta „borba za opstanak“ se u razvijenijim zemljama kao što je Njemačka već iskristalizirala, odnosno na tržištu je ostalo nekoliko najjačih kompanija, što će uskoro dogoditi i kod nas u Hrvatskoj.
Jeste li prilikom pokretanja stranice očekivali ovakav uspjeh i jeste li očekivali ovoliki broj konkurenata?
Da nismo očekivali uspjeh, ne bismo ni pokretali Kolektivu. Da li smo očekivali baš ovako velik?
Ne, i to prvenstveno zbog one doze rezerve koju uvijek imaš u slučaju da pothvat ne uspije, ali da sad očekujemo još puno više uspjeha, to da. Pa mi smo tek godinu dana prisutni na tržištu! Što se tiče konkurencije, znali smo da nas očekuje žestoka borba!
Za koliko igrača po Vašem mišljenju ima mjesta na tržištu?
Tri do četiri.
Što biste, s obzirom na dosadašnje iskustvo rekli da je bitnije za uspjeh - dobra prodaja ili dobar pristup na webu?
Oboje! Poslovanje na internetu je područje koje ne dopušta puno pogrešaka, te svakodnevno donosi nove promjene. Treba nastojati držati maksimum u svim kategorijama koje utječu na konačan rezultat.
Planirate li nekakve affiliate programe u svrhu poboljšanja prodaje?
Mi već neko vrijeme koristimo affiliate program i rezultati su jako dobri.
Koliki promet ste ostvarili u 2010. godini? Kakve rezultate očekujete u 2011. godini?
2010. godina je bila fokusirana na postavljanje čvrstih temelja i razvoj poslovanja općenito. Susreli smo se s mnogim preprekama kao što je ne postojanje online trgovine u Hrvatskoj, te početak nije bio nimalo lak. No unatoč svim poteškoćama, ostvareni rezultati su nadmašili naša očekivanja, te se nadamo da ćemo se u 2011. kretati u istom smjeru.
Imate li podatke ili procjenu koliki postotak grupne kupnje trenutno drži Kolektiva?
Uvjeti na tržištu se stalno mijenjaju, isto kao i tržišni udjeli individiualne e-commerce tvrtke. Postotak o kojem se govori je bio točan u proljeće i ljeto 2010. Podatak o 15% udjela Kolektive izveden je iz podataka koje pruža T-Com Payment Gateway i odnosi se na ukupan procijenjeni broj domaćih transakcija mjesečno i godišnje, tijekom tog vremenskog razdoblja. Nakon tog razdoblja, uvjeti na tržištu su se promijenili, a mi na žalost ne možemo komentirati naš tržišni udio u segmentu grupne kupovine ili u ukupnom domaćem e-commerce tržištu u ovom trenutku. U stvari, to je postalo nemoguće komentirati s obzirom da sada postoji desetak konkurenata koji napreduju prije svega zbog mogućnosti plaćanja općom uplatnicom koja narušava transparentnost objavljenih podataka u segmentu grupne kupovine.
Osim toga, mnogi mediji vole i dalje objavljivati stare podatke bez provjere sadašnjeg poslovanja .
Koji načini plaćanja su trenutno mogući na Kolektivi?
Kreditne i debitne kartice, te Internet bankarstvo
Postotno gledano koji se koriste u kolikoj mjeri?
Kreditne kartice cca 70 posto.
Mislite li da bi neki novi sustavi plaćanja na Internetu pojačali kupnju na Internetu?
Uvijek postoji prostor za napredak. Današnji razvoj tehnologije u Hrvatskoj, odnosno uporaba iste od strane građanstva zasad je na jednoj razini, koja ne pruža mnogo mogućnosti za inovacije. U skoroj budućnosti to bi se moglo uvelike promijeniti.